Christian Castillo Mellberg ny CFO på WSP

WSP har utsett Christian Castillo Mellberg som ny CFO för WSP Sverige. Christian kommer närmast från rollen som CFO på Volvo Car Mobility Sweden, en del av Volvo Cars-koncernen.

Christian Castillo Mellberg är ny CFO på WSP. Foto: WSP. Bilden får användas fritt i samband med denna artikel.

– Jag ser fram emot att välkomna Christian till oss på WSP. Med hans bakgrund i framgångsrika internationella koncerner och med erfarenhet av digitalt transformationsarbete är han rätt person att leda och vässa vår ekonomifunktion ytterligare genom vår fortsatta tillväxtresa, säger Håkan Danielsson, vd på WSP Sverige.

Christian Castillo Mellberg har bred erfarenhet inom ekonomi från exempelvis EF Education First där han haft flera ledande roller bland annat i USA och Mellanöstern.

– WSPs starka lokala fokus med fördelarna av att vara en del av en global organisation ser jag som en stor styrka för företaget i branschen. WSP är känt för sin djupa kompetens och ju mer jag lärt känna bolaget desto mer växer en ödmjuk företagskultur fram med mycket stolthet, högt satt standard samt fokus på medarbetaren. Jag ser fram emot att få arbeta med team där vi stärker varandra och att jobba i ett företag som direkt bidrar till samhällsutvecklingen. Det ska bli oerhört spännande och kul att kliva in i bolaget, säger Christian Castillo Mellberg.

Christian Castillo Mellberg kommer i rollen som CFO på WSP Sverige ansvara för Business Control, Redovisning, Compliance och M&A samt ingå i WSPs ledningsgrupp.

WSP är ett av världens ledande konsultbolag och rådgivare inom samhällsutveckling. Vi utvecklar allt ifrån städer och transportsystem till vattenförsörjning och höga hus. Med 65 000 medarbetare i över 40 länder samlar vi experter inom analys och teknik, för att framtidssäkra världen. I Sverige har vi omkring 4 000 medarbetare.