Civilministern och Handelsordföranden besökte Lidls lager i Rosersberg

I fredags besökte Civilminister Ardalan Shekarabi (s) och Förbundsordförande för Handelsanställda förbund, Susanna Gideonsson, Lidls centrallager i Rosersberg. Syftet med besöket var att träffa medlemmar på en betydande arbetsplats och både Shekarabi och Gideonsson var mycket nöjda med rundvandringen och att få träffa Lidls medarbetare och den lokala fackklubben.

Foto: Peter Eriksson

I fredags besökte civilminister Ardalan Shekarabi och Förbundsordförande för Handelsanställda förbund, Susanna Gideonsson, Lidls centrallager i Rosersberg. Syftet med besöket var att träffa medlemmar på en betydande arbetsplats och både Shekarabi och Gideonsson var mycket nöjda med rundvandringen och att få träffa Lidls medarbetare och den lokala fackklubben.

"Det är viktigt och bra när arbetsgivare och medarbetare är överens. Då har man kommit långt", säger Susanna Gideonsson, Förbundsordförande Handelsanställdas förbund.

"Jag hoppas att det var ett positivt och inspirerande möte för både gäster och medarbetare. Det gör oss mycket stolta att Civilministern är så positiv till Lidl som arbetsgivare och att Handelsordföranden lovordar Lidl som en samarbetespartner som föregår med gott exempel", säger Johan Eriksson, Regionsdirektör Lidl Sverige.

Foto: Peter Eriksson

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.