Civilministern och Handelsordföranden besökte Lidls lager i Rosersberg

I fredags besökte Civilminister Ardalan Shekarabi (s) och Förbundsordförande för Handelsanställda förbund, Susanna Gideonsson, Lidls centrallager i Rosersberg. Syftet med besöket var att träffa medlemmar på en betydande arbetsplats och både Shekarabi och Gideonsson var mycket nöjda med rundvandringen och att få träffa Lidls medarbetare och den lokala fackklubben.

Foto: Peter Eriksson

I fredags besökte civilminister Ardalan Shekarabi och Förbundsordförande för Handelsanställda förbund, Susanna Gideonsson, Lidls centrallager i Rosersberg. Syftet med besöket var att träffa medlemmar på en betydande arbetsplats och både Shekarabi och Gideonsson var mycket nöjda med rundvandringen och att få träffa Lidls medarbetare och den lokala fackklubben.

"Det är viktigt och bra när arbetsgivare och medarbetare är överens. Då har man kommit långt", säger Susanna Gideonsson, Förbundsordförande Handelsanställdas förbund.

"Jag hoppas att det var ett positivt och inspirerande möte för både gäster och medarbetare. Det gör oss mycket stolta att Civilministern är så positiv till Lidl som arbetsgivare och att Handelsordföranden lovordar Lidl som en samarbetespartner som föregår med gott exempel", säger Johan Eriksson, Regionsdirektör Lidl Sverige.

Foto: Peter Eriksson

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 170 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 3 600 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 etablerar vi även ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Utvidgad återkallelse Älgsalami av märket Dulano1.6.2018 11:07Pressmeddelande

Den 26 april återkallades en batch av Dulano Älgsalami eftersom det inte kunde uteslutas att ovan nämnda produkt kunde innehålla små bitar av metall. Produkten togs då bort från butikshyllorna och har inte funnits för försäljning sedan dess och inga ytterligare kundärenden har inkommit. Efter fortsatt och omfattande utredning hos leverantören Direkt Chark har brister i produktionsprocessen framkommit. Lidl finner det som osannolikt men det kan dock inte uteslutas att resterande batcher är berörda. Därför utvidgas nu återkallelsen och Lidl uppmanar kunder som köpt produkten att returnera eventuella kvarvarande förpackningar. Återkallelsen gäller samtliga bäst-före datum. Lidl Sverige KB har själv vidtagit åtgärder i avsikt att dra bort produkten med ovan nämnda bäst-före datum från marknaden. Produkten finns inte för försäljning sedan tidigare återkallelse. Kunder som köpt produkten ombeds returnera de felaktiga produkterna till inköpsplatsen. Produktens datummärkning skall framgå av fö