CLARION POST LOVES COFFE TO BE FAIR

Gratis fairtrade-kaffe, hela dagen!

Över en halv miljoner människor beräknas fika fairtrademärkt för att uppmärksamma och sätta fokus på hur fattigdom kan bekämpas med Fairtrade som verktyg.

Givetsvis drar vi vårt strå till stacken genom att alltid servera ekologiskt fairtrademärkt kaffe och på torsdag mellan 07.00 och 09.30 står vi på Drottningtorget och serverar just Dig en rykande kopp. Gratis såklart.

Vad är fairtrade?

Väljer du Fairtrade-märkta produkter skapar du möjligheter till förändring. Du bidrar till att odlare och anställda, med egen kraft, kan förbättra sina arbets- och levnadsvillkor. Fairtrade är en oberoende certifiering med uttalat mål att motverka fattigdom och stärka människors inflytande och handlingskraft – med syfte att skapa förändring och utveckling.

MED NYA UNDERKLÄDER SKA HAN VINNA THE WORLD COCKTAIL CHAMPIONSHIP1.10.2018 16:38Pressmeddelande

Snart kan det finnas två världsmästare under det gamla posthusets tak. Joel Konza som tidigare i vår blev ”Årets Bartender 2018” åker nästa vecka till Tallin för att representera Sverige i ”The world cocktail championship”, som anordnas årligen av international bartender association. Joel kommer att tävla i kategorin ”sparkling wine”, där har han tagit fram en drink som han valt kalla Jenny Lind, efter operasångaren från 1850-talet som bär samma namn som gatan han bor på i Göteborg.