Clas Ohlson till Sollentuna Centrum

Clas Ohlson har signerat avtal med Thon Property för etablering i Sollentuna Centrum. Clas Ohlson öppnar i Sollentuna Centrum under maj 2017. I samband med flytten till Sollentuna centrum kommer Clas Ohlson att stänga sin butik i närliggande Stinsen.

Clas Ohlson flyttar in i Sportringens tidigare lokaler och tar dessutom över ytor från Specsavers samt Tomas sko och nyckelservice som omlokaliserar sig inom centret. Den totala ytan mellan Cervera och Stadium blir ca 1110 kvm.

— Genom Clas Ohlsons etablering i Sollentuna Centrum kommer en betydande pusselbit falla på plats i vår utvecklingsplan. De får en strategiskt bra placering i centret och deras utbud kommer att bidra positivt för våra kunder säger Hallgeir Åndal, VD Thon Property.

Om Sollentuna Centrum

Sollentuna Centrum är ett av Stockholms första designorienterade köpcentrum med närmare 115 butiker och 1.500 parkeringsplatser.

Sollentuna Centrum stod färdigt i början av 2010. Det är Sveriges första designorienterade köpcentrum där extra stor omsorg lagts ned på att skapa en unik shoppingmiljö med rymd och ljus, en upplevelse med skön arkitektur och material av högsta klass.

Centrumet har en unik centrumlayout med fyra olika shoppingstråk som alla har sitt eget uttryckssätt med färg, form och butiksutbud. Centralt i centrum, samlat kring ett vattenfall och omgärdad av restauranger, ligger den lummiga Oasen med palmer och exotiska växter från hela världen.

Om Clas Ohlson

Clas Ohlson grundades 1918 som en postorderfirma i Insjön, Dalarna. Idag erbjuder företaget försäljning och service i sex länder via fler än 200 butiker och e-handel. Clas Ohlson hjälper sina kunder att lösa vardagens praktiska problem med ett brett sortiment av prisvärda produkter inom fem produktområden: Bygg, El, Multimedia, Hem och Fritid. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm, har en omsättning om över 7,5 miljarder kronor och drygt 4 700 anställda.

Clas Ohlson - Placering Sollentuna Centrum
ARKIVBILD: Clas Ohlson

Thon Property AB är en del av Olav Thon Gruppen som äger och förvaltar totalt 110 köpcentrum i Norge och i Sverige. Thon Property AB har i dag ansvaret för det Svenska egendomsbeståndet som än så länge består av tio köpcentrum och ett hotell.