Clockwork förlänger som officiell partner till Brynäs IF

Clockwork fortsätter att stötta Brynäs IF och En bra start. Bemanningsföretaget har förlängt sitt avtal som officiell partner till klubben till 2022. Clockwork har stöttat Brynäs IF som officiell partner sedan 2016. Nu står det klart att de fortsätter på samma nivå i två år till.

— Vi är oerhört glada och tacksamma över att Clockwork väljer att fortsätta sitt samarbete med Brynäs IF och En bra start. Det här avtalet betyder mycket för hela föreningen och för alla ben inom vår verksamhet, säger Johan Cahling, Brynäs IF:s direktör för varumärke och hållbarhet, och fortsätter:

— Tillsammans med våra huvudpartners ger våra officiella partners oss möjlighet att bedriva vår verksamhet både som en ishockeyförening men också som en stark samhällsaktör via En bra start. Hela världen befinner sig just nu exceptionellt läge och då behöver vi starka och långsiktiga partners som Clockwork. Därför är vi extra glada idag.

En starkt bidragande orsak till Clockworks förlängning av partnerskapet är bland annat det arbete som Brynäs IF gör kring jämställd utveckling och att utveckla flick- och damverksamheten.

— Från vår sida har samarbetet med Brynäs varit en viktig del i att långsiktigt och strategiskt utveckla damhockeyn i länet. Vi har sedan starten av vårt samarbete uttryckt tydliga önskemål om en utökad satsning på dam- och flickverksamheten och vi ser att det börjar ge resultat, säger Petter Lundgren VD på Clockwork Bemanning och Rekrytering.

För Brynäs IF:s del innebär partnerskapet att Clockwork bidrar stort till hela verksamheten och fortsätter vara en betydande faktor i föreningens vision att skapa vinnare både på och vid sidan av isen. Avtalet innebär också att Clockwork blir exklusiv HR-partner till Brynäs IF. De kommer bland annat att ge Brynäs damansvarige Erika Grahm kontinuerlig stöd i att hitta arbete åt spelarna i Brynäs SDHL-trupp.

— Vi imponeras av den kraft Erika Grahm har och det jobb hon och Brynäs gjort det senaste året för att sätta Brynäs och svensk damhockey på kartan. För oss är det viktigt att jobba envist och långsiktigt framåt, för att killar och tjejer ska få samma förutsättningar att idrotta, Säger Viktoria Lindquist, Marknads & Kvalitetschef Clockwork Bemanning & Rekrytering.

— En stor utmaning i rekryteringen av damspelare till Brynäs IF är att hitta en bra vardag för de spelare som väljer att komma hit. Det kan handla om jobb, boende eller annat. I det arbetet är Clockwork ett stort stöd vilket kommer att bidra till att vi kan fortsätta locka hit skickliga spelare och med det vara framgångsrika på isen. Samarbete med Clockwork och deras driv för att skapa bättre förutsättningar kring damhockeyn gör också att vi långsiktigt kan arbeta för att skapa och utveckla en hållbar flickverksamhet. Det här är ett jättebra samarbete för Brynäs IF, säger Grahm.

Som officiell partner är Clockwork tillsammans med övriga huvud- och officiella partners också en del av aktivitetsgruppen kring En bra start som förstärker En bra starts aktiviteter med företagets egna medarbetare.

— Tillsammans med Clockwork och våra andra partners fortsätter vi att utveckla och förstärka En bra start med fokus på att fler barn och unga i vår region ska få en bra start i sina liv och karriärer, säger Johan Cahling.