Clockwork förstärker samarbetet med Gefle IF

Inför 2019 ökar Clockwork sitt stöd till fotbollsföreningen Gefle IF. Förhoppningen är att bidra med förutsättningar för att bygga en stark förening.

Från vänster: Sofie Lambertsson, Clockwork, David Norell-Hussein, Gefle IF, Viktoria Lindquist, Clockwork, Petter Lundgren, Clockwork

Clockwork och Gefle IF har samarbetat under många år. Inför nästkommande säsong ökar Clockwork sitt bidrag till föreningen, med anledning av den tuffa säsong klubben nu lämnar bakom sig. Herrlaget åkte slutligen ur Superettan och spelar nästa år i Division 1.

– Att stötta föreningen är en självklarhet, särskilt i tider när de behöver vårt stöd som mest, säger Clockworks vd Petter Lundgren.

Att näringslivet inte backar i sitt stöd trots herrarnas degradering blir en viktig del i Gefle IF:s omstartsprocess, menar klubbdirektör David Norell-Hussein.
– Det stöd vi får gör det möjligt för oss att fortsätta med vår breda verksamhet och på sikt leverera elitfotboll i staden. Det är betydelsefullt både för kommuninvånare och näringsliv i Gävle, säger David.

Spel i Division 1 innebär nya utmaningar för klubben. En av dem är att många av spelarna, både i herr- och damlaget, behöver arbeta vid sidan av fotbollen för att försörja sig.
– Att klubben kan erbjuda jobb vid sidan av idrotten är många gånger helt avgörande för att locka till sig duktiga spelare. Det handlar ofta inte bara om jobb till spelarna utan också till medföljande familjer. Där både tror och hoppas jag att Clockwork kan bidra till att spelarna i Gefle IF:s herr- och damlag kan kombinera fotbollen med spännande yrkesroller. Självklart bidrar vi också med ekonomiskt stöd eftersom det är det vi ser att klubben behöver mest i nuläget, säger Petter Lundgren.

Genom att öka stödet till Gefle IF under 2019 hoppas Clockwork kunna vara med och bygga en stark idrottsförening från grunden.
– Vår förhoppning är att alla som vill ha en fotbollsförening i Gävle kraftsamlar för att ge föreningen de förutsättningar de behöver för att satsa vidare på både herr- och damfotbollen i Gävle, säger Petter. David Norell-Hussein fortsätter:

– Vi har stort förtroende för att Clockwork ska hjälpa våra spelare på bästa sätt, för att få till helheten i sin tillvaro. Det är en proffsig och engagerad partner som går helhjärtat in i vårt fortsatta samarbete.