Clockwork ny officiell partner till SAIK Bandy.

I våras etablerade Clockwork verksamhet i Sandviken. Det var ett naturligt steg för att täcka upp hela Gästrikland med tjänster inom bemanning och rekrytering. För att ytterligare bidra till en blomstrande ort går Clockwork in som officiell partner till SAIK Bandy.

Föreningen är inne i ett stort förändringsarbete,  där vi vill vara med och göra skillnad, berättar Clockworks vd Petter Lundgren om den nya satsningen.
Föreningen är inne i ett stort förändringsarbete, där vi vill vara med och göra skillnad, berättar Clockworks vd Petter Lundgren om den nya satsningen.

Mångfald och jämställdhet är sedan starten en del av Clockworks grundläggande värderingar. Det vill Clockwork sprida genom samarbetet med SAIK Bandy.

-Vi ser oss själva som en kraft i föreningens interna värderingsarbete. Vår förhoppning är att vi tillsammans med SAIK ska kunna skapa förutsättningar för tjejer och killar att spela och träna på lika villkor. För att lyckas med det behöver vi hitta lösningar som gör att spelarna kan kombinera elitidrott med jobb eller studier, förklarar Petter Lundgren. Det kan bland annat handla om att vi hjälper till med vägledning, karriärcoachning och matchning på arbetsmarknaden, fortsätter han.

-Clockwork står för mångfald, jämställdhet, glädje och framåtanda något som vi i SAIK Bandy vill förknippas med. Deras kompetens inom bemanning, utbildning och rekrytering kommer vi ha stor nytta av i framtiden, säger Urban Nyberg marknadsansvarig i SAIK Bandy.

I dagsläget har SAIK Bandy en bred verksamhet med fyra elitlag i form av herrlaget, damlaget, U19, U17 samt ungdomslag i de flesta årskullar.

-Genom det nya partnerskapet hoppas vi kunna bidra till att föreningen långsiktigt kan bygga en stark ekonomi med sunda värderingar och konkurrenskraft i både dam-, herr- och ungdomslagen.

I alla våra samarbeten är det viktigt att de föreningar vi stöttar har som ambition att utveckla ett mer jämställt och inkluderande samhälle. Därför känns det helt rätt att gå in som partner till SAIK Bandy, säger Petter Lundgren.

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i femton städer från Göteborg i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se