Clockwork ny tjänsteleverantör till statliga Kammarkollegiet

Sedan november 2020 är Clockwork en av Kammarkollegiets nya samarbetspartners för rekrytering av chefstjänster och kontorspersonal. Närheten till kunderna och en kvalitativ rekryteringsprocess gjorde att valet föll på Clockwork. – Det känns fint att vi fått förtroendet, säger Andreas Christiansen, Rekryteringskonsult på Clockwork i Umeå.
Det ligger i vår tillväxtstrategi att knyta till oss större avtal och att vi nu får samarbeta med Kammarkollegiet är helt klart ett steg i rätt riktning för Clockwork, säger Sofie Lambertsson, Affärsområdeschef.

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet är en paraplyorganisation för Sveriges 220 myndigheter.I november förra året tecknade Clockwork ett avtal med Kammarkollegiet som innebär att de tillsammans med andra företag ska hjälpa myndigheterna att rekrytera personal.
– Internt har vi riggat ett kundteam som kommer att arbeta dedikerat med leverans, kvalitetssäkring och avropshantering för att få samarbetet att bli så bra som möjligt, säger Andreas Christiansen, Rekryteringskonsult.

En del i Clockwork tillväxtstrategi
I avtalet ingår rekrytering av chefer och kontorspersonal. Hit hör bland annat tjänster som personal inom IT, ekonomi, kommunikation och administration. Under 2020 har alla rekryteringskonsulter på Clockwork genomgått en utbildning i statlig rekrytering för att öka leveranssäkerheten.
– Det ligger i vår tillväxtstrategi att knyta till oss större avtal och att vi nu får samarbeta med Kammarkollegiet är helt klart ett steg i rätt riktning för Clockwork. Vi har bland annat en specifik anbudsavdelning som gör att vi hela tiden stabiliserar vår verksamhet mot större uppdragsgivare, säger Sofie Lambertsson, Affärsområdeschef.

Närhet och kvalitet blev avgörande
I upphandlingen lade Kammarkollegiet stor vikt vid lokal närhet och kvalitet. Clockwork finns idag på 22 orter från Piteå i norr till Göteborg i söder.
– Kammarkollegiet uppskattade att vi har många lokala kontor och jobbar nära kunderna. Främst var det beskrivningen av vår kompetensbaserade rekryteringsprocess som stack ut. Det är ett bra kvitto på att vi jobbar enligt vår strategi, säger Jonna Leskelä, Anbudsansvarig.