Clockwork stories: Från Irak till drömjobbet på Migrationsverket

När Yosir Dawoud kom till Clockwork Global på sensommaren 2017 var målet att få ett jobb på Migrationsverket. Efter Clockworks hjälp med cv och intervjuträning gick allt i en rasande takt – knappt fyra månader senare hade Yosir haffat sitt drömjobb.

Att Yosir passar som hand i handske på Migrationsverket upptäckte han redan för 12 år sedan. Då sökte han själv asyl i Sverige, och i kön för att träffa en handläggare började han snabbt hjälpa andra asylsökande med att tolka på många olika språk. Yosir pratar nämligen flytande arabiska, engelska och italienska.
– Jag kände direkt att här kan jag faktiskt hjälpa till. Då väcktes tankarna om att en dag få jobb på Migrationsverket, berättar han.

Läs hela storyn på:

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Utbildar med musik som plattform6.2.2019 06:00:00Pressmeddelande

Begreppet strukturell rasism finns sedan två år tillbaka med i Regeringens nationella plan mot rasism. Det pågår i samhället varje dag, på olika nivåer. Det menar musikartisten Houman Sebghati, som i höst drar ut på en riksomfattande turné för att uppträda och föreläsa för elever, lärare och skolledare. Målet är att upplysa och utbilda så vi tillsammans kan jobba för en mer likvärdig skola. I kulisserna finns Clockwork Skolbemanning & Rekrytering med som partner.