Clockwork stories: Från Irak till drömjobbet på Migrationsverket

När Yosir Dawoud kom till Clockwork Global på sensommaren 2017 var målet att få ett jobb på Migrationsverket. Efter Clockworks hjälp med cv och intervjuträning gick allt i en rasande takt – knappt fyra månader senare hade Yosir haffat sitt drömjobb.

Att Yosir passar som hand i handske på Migrationsverket upptäckte han redan för 12 år sedan. Då sökte han själv asyl i Sverige, och i kön för att träffa en handläggare började han snabbt hjälpa andra asylsökande med att tolka på många olika språk. Yosir pratar nämligen flytande arabiska, engelska och italienska.
– Jag kände direkt att här kan jag faktiskt hjälpa till. Då väcktes tankarna om att en dag få jobb på Migrationsverket, berättar han.

Läs hela storyn på: