Clockwork stories: Från simlärare till materialhanterare inom industrin

Hasan Mahamuud

För Hasan Mahamuud tog karriären en helt ny vändning – tack vare stort engagemang och en stark vilja att lära

På Munters i Tobo tillverkas energieffektiva lösningar för luftbehandling. Munters är sedan länge en samarbetspartner till Clockwork, och när de behövde rekrytera en stor mängd ny personal inför sommaren 2017 hjälpte Clockwork till med att hitta och matcha kandidater. 22-årige Hasan Mahamuud såg annonsen och bestämde sig för att söka.

– Jag kände några som jobbade där och hade hört mycket bra om dem som arbetsgivare. Själv hade jag jobbat tre och ett halvt år på badhus i Tierp och kom till Sverige från Somalia för sex år sedan. Jag hade ingen vana av att arbeta inom industrin, men jag blev nyfiken på Munters och tänkte att jag inte hade något att förlora. Så jag skickade in en ansökan på vinst och förlust, berättar Hasan.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/fran-simlarare-till-materialhanterare-inom-industrin/

Hasan Mahamuud

Stjärnrekryteringen blev verklighet med stöd från Clockwork30.5.2018 14:39Pressmeddelande

I augusti förstärks Brynäs IF:s damlag med stjärnspelaren Erika Grahm. Hon blir inte bara en nyckelspelare i laget, hon har även rekryterats för att ta Brynäs dam- och tjejverksamhet till nästa nivå. Rekryteringen har möjliggjorts tack vare Clockwork. Sedan drygt ett år har Clockwork varit en av Brynäs IF:s officiella partners. Samarbetet har bland annat gått ut på att Clockwork stöttat satsningen En bra start. Längs vägen har Clockwork uttryckt tydliga önskemål om en utökad satsning på damverksamheten. – Nu äntligen känns det som att Brynäs är på väg att bygga en damorganisation som är en integrerad del i den övriga verksamheten. Det är något vi tydligt efterfrågat och nu lyckats möjliggöra, säger Clockworks vd Petter Lundgren. Clockworks ambition är att tillsammans med Erika utveckla regionens förutsättningar för tjejer att vilja och kunna satsa på en hockeykarriär. – Målet är att Brynäs på fem års sikt ska bli det ledande damhockeylaget, med Sveriges bästa dam- och ungdomsverksamhet