Clockwork stories: Från simlärare till materialhanterare inom industrin

Hasan Mahamuud

För Hasan Mahamuud tog karriären en helt ny vändning – tack vare stort engagemang och en stark vilja att lära

På Munters i Tobo tillverkas energieffektiva lösningar för luftbehandling. Munters är sedan länge en samarbetspartner till Clockwork, och när de behövde rekrytera en stor mängd ny personal inför sommaren 2017 hjälpte Clockwork till med att hitta och matcha kandidater. 22-årige Hasan Mahamuud såg annonsen och bestämde sig för att söka.

– Jag kände några som jobbade där och hade hört mycket bra om dem som arbetsgivare. Själv hade jag jobbat tre och ett halvt år på badhus i Tierp och kom till Sverige från Somalia för sex år sedan. Jag hade ingen vana av att arbeta inom industrin, men jag blev nyfiken på Munters och tänkte att jag inte hade något att förlora. Så jag skickade in en ansökan på vinst och förlust, berättar Hasan.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/fran-simlarare-till-materialhanterare-inom-industrin/

Hasan Mahamuud