Clockwork stories: Från simlärare till materialhanterare inom industrin

Hasan Mahamuud

För Hasan Mahamuud tog karriären en helt ny vändning – tack vare stort engagemang och en stark vilja att lära

På Munters i Tobo tillverkas energieffektiva lösningar för luftbehandling. Munters är sedan länge en samarbetspartner till Clockwork, och när de behövde rekrytera en stor mängd ny personal inför sommaren 2017 hjälpte Clockwork till med att hitta och matcha kandidater. 22-årige Hasan Mahamuud såg annonsen och bestämde sig för att söka.

– Jag kände några som jobbade där och hade hört mycket bra om dem som arbetsgivare. Själv hade jag jobbat tre och ett halvt år på badhus i Tierp och kom till Sverige från Somalia för sex år sedan. Jag hade ingen vana av att arbeta inom industrin, men jag blev nyfiken på Munters och tänkte att jag inte hade något att förlora. Så jag skickade in en ansökan på vinst och förlust, berättar Hasan.

Läs hela storyn på: https://clockworkpersonal.se/fran-simlarare-till-materialhanterare-inom-industrin/

Hasan Mahamuud

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Utbildar med musik som plattform6.2.2019 06:00:00 CETPressmeddelande

Begreppet strukturell rasism finns sedan två år tillbaka med i Regeringens nationella plan mot rasism. Det pågår i samhället varje dag, på olika nivåer. Det menar musikartisten Houman Sebghati, som i höst drar ut på en riksomfattande turné för att uppträda och föreläsa för elever, lärare och skolledare. Målet är att upplysa och utbilda så vi tillsammans kan jobba för en mer likvärdig skola. I kulisserna finns Clockwork Skolbemanning & Rekrytering med som partner.