Clockwork stories: Man kan ta en mas från Dalarna, men aldrig Dalarna ur en mas

Peter Larsen & Kristina Källgren

När Peter Larsen och hans flickvän Kristina Källgren började bli sugna på att flytta från Stockholm hem till sina rötter i Dalarna öppnade Clockwork dörren för en nystart i livet – genom att matcha dem båda med två kvalificerade tjänster.

En fördom kring att lämna Stockholms storstadspuls är att det är svårare att hitta kvalificerade arbeten på mindre orter. Men det är absolut inte så att karriären behöver stanna av för att man lämnar storstadslivet. Tvärtom, menar Peter Larsen, som nyligen flyttade från Stockholm hem till Dalarna:
– Både jag och min flickvän har fått utvecklande arbeten som passar våra utbildningar. Tack vare Clockwork kan vi ta nästa steg i karriären och dessutom börja ett nytt kapitel i livet.

Läs hela storyn på:

Peter Larsen & Kristina Källgren

Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tretton städer från Stockholm i söder till Piteå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se

Utbildar med musik som plattform6.2.2019 06:00:00 CETPressmeddelande

Begreppet strukturell rasism finns sedan två år tillbaka med i Regeringens nationella plan mot rasism. Det pågår i samhället varje dag, på olika nivåer. Det menar musikartisten Houman Sebghati, som i höst drar ut på en riksomfattande turné för att uppträda och föreläsa för elever, lärare och skolledare. Målet är att upplysa och utbilda så vi tillsammans kan jobba för en mer likvärdig skola. I kulisserna finns Clockwork Skolbemanning & Rekrytering med som partner.