Clockwork stories: Man kan ta en mas från Dalarna, men aldrig Dalarna ur en mas

Peter Larsen & Kristina Källgren

När Peter Larsen och hans flickvän Kristina Källgren började bli sugna på att flytta från Stockholm hem till sina rötter i Dalarna öppnade Clockwork dörren för en nystart i livet – genom att matcha dem båda med två kvalificerade tjänster.

En fördom kring att lämna Stockholms storstadspuls är att det är svårare att hitta kvalificerade arbeten på mindre orter. Men det är absolut inte så att karriären behöver stanna av för att man lämnar storstadslivet. Tvärtom, menar Peter Larsen, som nyligen flyttade från Stockholm hem till Dalarna:
– Både jag och min flickvän har fått utvecklande arbeten som passar våra utbildningar. Tack vare Clockwork kan vi ta nästa steg i karriären och dessutom börja ett nytt kapitel i livet.

Läs hela storyn på:

Peter Larsen & Kristina Källgren