Clockwork stories: OS-aktuella Anna Borgqvist kombinerar hockeykarriär med sitt drömjobb.

När drömjobbet och hockeykarriären går hand i hand.

Att få tid till att kombinera jobb med en karriär som hockeyspelare i svenska damhockeyligan är inte alltid det lättaste. När Brynäs IF-spelaren Anna Borgqvist hade drömjobbet i sikte blev Clockwork lösningen.

Anna växte upp i Växjö och flyttade som 16-åring till Leksand för att gå hockeygymnasium. Men någon småländska har hon nästan inte kvar – för efter sex år i Gävle och i Brynäs IF har hon i det närmaste spenderat alla sina dagar på isen i Gavlerinken. 25-åringen är nu inne på sin sjunde säsong med Brynäs SDHL-lag. Hon har redan hunnit göra 228 matcher i damernas högsta liga, och fem VM-säsonger med Damkronorna. En av hennes främsta meriter är fjärdeplatsen i OS i Sotji 2014.

För att se det här innehållet från clockworkpersonal.se måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Med en hockeykarriär som tar mycket tid är det svårt att kombinera med ett vanligt arbetsliv. Trots det har Anna haft målbilden tydlig, hon ville jobba med Brynäs IF:s satsning En bra start, som arbetar med att utveckla barn och ungdomar vid sidan av isen.
– Målet var att få jobba med En bra start om jag skulle förlänga mitt kontrakt med Brynäs IF. Jag berättade det för ledningen, därefter tog det bara några dagar innan Clockwork blev involverade eftersom de sedan tidigare har ett samarbete med Brynäs och En bra start.

Fortsätt läs hela storien på: