Clockwork tar steget och blir rikstäckande

Clockwork har under de senaste åren gjort en intensiv expansionsresa. I dag finns det 17 kontor från Stockholm i söder till Piteå i norr. Genom samgåendet med Söder & co som har ett kontorsnät med 15 kontor i Södra och västra Sverige skapas ett nationellt företag. De främsta fördelarna är att Clockwork och Söder & Co kompletterar varandra både geografiskt och värderingsmässigt. Vi har en gemensam strategi att vara ett nationellt företag med lokal leverans av bemanning-, rekrytering- och omställningstjänster.

– Vi kompletterar varandra! De är starka i västra och södra Sverige medan vi har vårt starkaste säte från Stockholm och norrut, men framför allt har vi samma företagskultur med högt engagemang där alltid kunder och personal kommer i första rummet. Säger Clockworks vd Petter Lundgren.

Trots den tillväxtresa som nu väntar kommer fokus fortfarande att ligga på att vara en lokal leverantör.
– Vi värnar starkt om våra lokala kontor där vi ser att vi kan hjälpa våra kunder som mest. Skillnaden nu blir att vi tillsammans med Söder & Co som också ingår i OTIGA kommer att kunna erbjuda tjänster som täcker hela Sverige och inte bara de upptagningsområden där Clockwork i dag har kontor.

För Clockwork handlar samgåendet främst om att man hittat den perfekta partnern för att bli en rikstäckande leverantör. Det är ett viktigt steg mot målet att bli ett av de största bemannings- och rekryteringsföretagen i Sverige.
– När vi går samman med andra aktörer ger det oss en plattform för att bli en nationell spelare att räkna med och i förlängningen också i hela Norden. Det ger oss också en kraft att växa och bli en ännu bättre leverantör på våra befintliga kontor.

Förutom att alla Clockwork-medarbetare nu får dubbelt så många kollegor så lyfter Petter fram möjligheten att få jobba över hela Sverige.
– Att vi kommer kunna hjälpa våra stora kunder på alla deras svenska orter är en milstolpe. Visionen om att hela tiden växa och utvecklas är en del av vårt DNA, därför känns det som ett naturligt steg framöver.

Clockworks vision är att vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Till oss kan du vända dig när du vill ta nästa steg, som företag eller som individ.

Genom hög kompetens, ett genuint engagemang och ett prestigelöst arbetssätt vill vi smitta vår omgivning med motivation och inspiration. Hos oss är det människorna som gör skillnad, för det är på goda relationer vi bygger hela vår verksamhet.

På bara fem år har Clockwork vuxit till att ha verksamhet på 17 orter. Våra tjänster täcker allt från bemanning av industripersonal, tjänstemän och skolpersonal till rekrytering och stöd & matchning.

På Clockwork gör vi saker istället för att prata om det. Vi är okrångliga, enkla, tydliga, personliga och outtröttliga.  Det är det som ger oss, våra kandidater och våra kunder kraften att fortsätta utvecklas. Eller som vi säger: People, Passion, Power!

Hoppas vi hörs!

Stjärnrekryteringen blev verklighet med stöd från Clockwork30.5.2018 14:39Pressmeddelande

I augusti förstärks Brynäs IF:s damlag med stjärnspelaren Erika Grahm. Hon blir inte bara en nyckelspelare i laget, hon har även rekryterats för att ta Brynäs dam- och tjejverksamhet till nästa nivå. Rekryteringen har möjliggjorts tack vare Clockwork. Sedan drygt ett år har Clockwork varit en av Brynäs IF:s officiella partners. Samarbetet har bland annat gått ut på att Clockwork stöttat satsningen En bra start. Längs vägen har Clockwork uttryckt tydliga önskemål om en utökad satsning på damverksamheten. – Nu äntligen känns det som att Brynäs är på väg att bygga en damorganisation som är en integrerad del i den övriga verksamheten. Det är något vi tydligt efterfrågat och nu lyckats möjliggöra, säger Clockworks vd Petter Lundgren. Clockworks ambition är att tillsammans med Erika utveckla regionens förutsättningar för tjejer att vilja och kunna satsa på en hockeykarriär. – Målet är att Brynäs på fem års sikt ska bli det ledande damhockeylaget, med Sveriges bästa dam- och ungdomsverksamhet

Rekrytering som tar tillvara kompetens och kultur.30.4.2018 10:34Pressmeddelande