Cloetta finalist i Årets Leverantör på Dagligvarugalan 2021

Vi är glada att kunna berätta att Cloetta nominerats till det prestigefyllda priset Årets Leverantör på Dagligvarugalan 2021!

Dagligvarugalan är branschens stora galakväll där duktiga medarbetare och företag i dagligvarubranschen runt om i landet står i fokus, och arrangeras av branschtidningen Fri Köpenskap. Under kvällen delas det ut priser i en rad olika kategorier som till exempel Årets Butik, Årets Ekoinsats och inte minst Årets Leverantör.

– Vi är mycket stolta över nomineringen och att det arbete som vi lägger ner både centralt och lokalt för att driva kategorin tillsammans med kund uppmärksammas, säger Cecilia von Perglas, försäljningsdirektör Cloetta Sverige. På fredag den 3 september är det dags för audition, där jag och Jonas Giliusson, försäljningschef, får tillfälle att presentera för juryn varför just Cloetta Sverige är Årets Leverantör. Vinnaren koras sedan på den stora Dagligvarugalan i Stockholm den 15 november.

Priset som Årets Leverantör har skapats för att stimulera samarbeten i handelns alla led, innovation och utveckling av sortiment och metoder, lönsamhetsutveckling samt kunskapsförmedling och rådgivning. Övriga finalister i kategorin Årets Leverantör är Essity och Dafgårds.

I de nomineringar som Cloetta fått till priset syns formuleringar som:

• Cloetta har under en utmanande tid tagit kraft till sig och gjort en stor resa, med mer fokus på datadriven försäljning i butik och stora förändringar i butik tillsammans med de centrala kedjorna”
  • Cloetta har blivit den totala kategoripartnern som gör det bästa för konfektyrkategorin och butikerna
  • Cloetta har drivit tillväxt på sockerkonfektyr genom ett utökat samarbete, bra produktlanseringar och en mycket bra försäljning under påsk- och julsäsong
  • Cloetta har visat sig bäst i klassen bland de stora spelarna inom konfektyr

Läs gärna mer om Dagligvarugalan och övriga finalister här: www.dagligvarugalan.se