Cloetta önskar god jul med gamla och nya favoriter!

Julen nalkas med stormsteg och med Cloettas gamla och nya favoriter blir julen ännu lite godare.

De mjuka, fluffiga skumtomtarna gör Cloetta Juleskum till något av en självklarhet i mångas julfirande. Cloetta började tillverka skum till jul redan 1934, men det dröjde till 1960-talet innan produkterna började likna de skumtomtar som säljs idag. Under 2020 såldes drygt 1 900 ton Juleskum i Sverige, vilket motsvarar ca 306 miljoner Juleskumnissar – snudd på 30 tomtar per svensk!

Cloetta Juleskum finns i två storlekar, Original och Julenissen. Varje år kommer dessutom ett årgångsskum på tillfälligt besök, i år är det Cloetta Juleskum Äpple & Kanel med smak av syrliga gröna äpplen och kryddig kanel.

Förra året lanserades Cloetta Juleskum Granar med en kombination av vaniljskum och härlig fruktgelé, samt Plopp Juleskum där Plopps lena mjölkchoklad möter en krämig fyllning med smak av mumsiga skumtomtar. Ingen jul utan Juleskum!

Även Ahlgrens bilar och Polly bjuder på en julversion av sina populära produkter:

Ahlgrens bilar Bilgranar är skumgranar med den välbekanta smaken av Ahlgrens bilar Original – perfekta att dekorera pepparkakshuset med eller bara för att kunna njuta av sitt favoritgodis med en lite juligare känsla.

Polly Vinter är i år tillbaka igen efter ett par års uppehåll. I påsen hittar du de välkända sega skumtopparna, nu med smak av kryddig pepparkaka, fruktig clementin och härlig julkola. Så mumsiga att det är omöjligt att bara ta en!

Samtliga produkter tillverkas i Cloettas fabrik i Ljungsbro i Östergötland.

Vi önskar er alla en riktigt avkopplande och framförallt god jul!

CandyKing satsar vidare på en roligare och godare högtid med lanseringen av årets julnyheter2.12.2021 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Juletider är så mycket mer än glögg och pepparkakor. Det tar CandyKing fasta på när de fortsätter att göra julen till en mer kreativ, varierad och ännu godare upplevelse – för alla! Årets CandyKing-jul innehåller massor av inspiration för att låta lösgodiset bli höjdpunkten i julförberedelserna, genom kampanjen #candykingupplevelse. Sortimentet får tillfällig påhälsning av de efterlängtade julnyheterna som presenteras här: