Coca-Cola hyllar SHL:s slutspelsnollor med nyinstiftat stipendium

Coca-Cola och SHL har under säsongen hyllat målskyttar med kampanjen ”Veckans Mål”. När slutspelet drar igång riktas blickarna mot de som alltid spelar en avgörande roll nämligen målvakterna. Med nyinstiftade COKE® ZERO HERO Stipendiet belönas alla målvakter som håller nollan med 10 000 kronor för varje nolla. Pengar som oavkortat går till klubbens målvaktsträningsprogram.

Inför årets SM-slutspel vill SHL sponsorn Coca-Cola hylla den spelare som alltid har en extremt central roll för sitt lag; målvakten. I varje slutspel kommer någon eller några målvakter att avgöra både matcher och hela matchserier. Den ultimata prestationen är ett spika igen helt, att hålla nollan. Det är dessa hjälteinsatser som nu för första gången kommer att belönas med ett helt nytt stipendium i SHL:s och Coca-Colas regi.

- Vi är mycket nöjda med satsningen på målskyttar och ”Veckans Mål” under säsongen och att nu följa upp detta med att instifta COKE® ZERO HERO Stipendiet med 10 000 kronor till alla målvaktshjältar som håller nollan känns fantastiskt kul, säger Olivia Enquist, marknadschef Coca-Cola Sverige.

- Detta är en jättekul krydda till slutspelet att särskilt belöna målvakterna. Det känns också väldigt bra att bonuspengarna går till utbildandet av framtidens målvaktshjältar. Vi har en enormt stark målvaktstradition i Sverige som vi genom detta och andra initiativ ska fortsätta att vårda, säger Ulf Rönnmark, marknadschef SHL.

Stipendiet kan delas ut från första åttondelsfinal till sista avgörande final och det finns inga begränsningar i hur många nollor en målvakt kan belönas för. Utöver stipendiet kommer Coca-Cola med COKE® ZERO SUGAR att vara partner till årets slutspel och synliggöras med isreklam och aktiviteter på landets alla slutspelsarenor.

Läs mer om initiativet på shl.se/zerohero

Kontaktpersoner:

Ulf Rönnmark, marknadschef SHL, 070-410 56 70, ulf.ronnmark@shl.se

Olivia Enquist, marknadschef Coca-Cola, 070-648 08 89, enquist@coca-cola.com

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2023/2024 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.