Collectums nya hemsida finalist i tävlingen Guldhanden

Valcentralen Collectums hemsida har chans att vinna utmärkelsen Guldhanden i kategorin ”bästa kommersiella webbplats”. Övriga finalister är Nordnet Bank, Euro Accident och Opus Bilprovning. Vinnarna utses den 21 oktober under den (i år) digitala SiteVisiondagarna. Collectums nya hemsida lanserades i februari i år. Collectum har tidigare vunnit Guldhanden i kategorin ”bästa intranät”.

Priset Guldhanden delas varje år ut av intranätleverantören SiteVision i kategorierna årets bästa offentliga webbplats, årets bästa kommersiella webbplats samt årets bästa intranät till de organisationer som lyckats skapa webbplatser och intranät utöver det vanliga.

- Vårt fokus har varit att det ska vara enkelt att hitta på nya Collectum.se, vi har bland annat skapat en tydligare navigation, en förbättrad sökfunktion och ett väldisponerat innehåll och design som snabbt ger överblick. Sajten har kontinuerligt testats på användare vilket gett oss värdefulla insikter ända fram till lansering, säger Hanna von Knorring Hällkvist, projektledare för Collectums nya hemsida.

Arbetet med att förbättra hemsidan har även fortsatt efter lanseringen. Senast lanserades Collectums Pensionsskola som på ett snabbt och enkelt sätt ger en överblick över pensionssystemet. Vid årsskiftet kommer även en ny funktion som gör det enklare att jämföra olika valbara alternativ i tjänstepensionen att lanseras.

– Collectums uppdrag är att 2,4 miljoner privatanställda tjänstemän ska få en så hög pension som möjligt, och vi har förståelse för att många tycker att pension är svårt och krångligt. Ett sätt att göra det enklare är att förbättra våra digitala kanaler och därigenom bidrar vi till det blir lättare att få koll på pensionen, säger Bodil Nelsson, chef för Marknad och kommunikation på Collectum.

Collectum.se har ca 114 000 unika besökare per månad.

Länk: collectum.se
Länk: Guldhanden hos SiteVision

För mer information, kontakta gärna:
Daniel Kinnerup, pressansvarig 073-940 16 84
Bodil Nelsson, chef Marknad och kommunikation, 070-610 63 40

Collectum förmedlade 49 miljarder kronor i premier under 2019 mellan 36 000 företag och cirka tio försäkringsbolag. www.collectum.se www.pratapension.se