Consid är Årets Employer-branding Företag

Consid är “Årets Employer Branding-Företag 2021”, en utmärkelse som ges av företaget Universum. Enligt motiveringen har Consid “stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna”.

– I vår bransch, där vi är extra konkurrensutsatta är just Employer branding så otroligt viktigt. Vi jobbar väldigt hårt med detta vilket bland annat har sig uttryck i vår jämställdhetsplattform Q Rendezvous, på sociala medier och årliga gala i Stadshuset, säger Therese Eriksson, marknads- och varumärkeschef på Consid.

Consid är ett av fem företag som i år får ta emot utmärkelsen. I juryn finns bland andra Ann Surtell, HR-chef Team Olivia AB, och Claes Peyron Managing Director Nordics Universum. Motiveringen lyder i sin helhet:

“Detta företag har stått för en enorm kontinuitet i frågorna, och säkerställt företagsledningens stora engagemang i attraktionsfrågorna. Man har i arbetet visat upp en bred bild av arbetsgivaren vilket attraherat såväl ekonomer som systemvetare. Resultaten i attraktionsarbetet är stabila över tid, vilket visar på ett långsiktigt arbete. Man har vidare en inspirerande karriärssida som ger ytterligare djup till erbjudandet. Arbetsgivaren är vidare aktivt i både hållbarhet och jämnställdhetsfrågorna. Vi tycker därför samlat att denna arbetsgivare kan utgöra en förebild för många andra.”

– Vi vill att våra kontor ska vara en mötesplats mer än en arbetsplats. Just i år har dessa ytor blivit digitala och har varit otroligt uppskattade bland våra medarbetare. Vi tror inte på att ställa in utan ställa om, säger Therese Eriksson.

Therese Eriksson, marknads- och varumärkeschef på Consid

Consid är ett av landets snabbast växande företag och är verksamt inom IT, kommunikation och affärsutveckling med visionen att digitalisera Sverige. Consid grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell. Idag har företaget 1 000 anställda fördelade på 24 kontor och 2019 omsatte bolaget över en miljard kronor.

Consid sätter medarbetarupplevelsen i fokus under seminarieturné17.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Hur kan organisationer fortsätta att uppnå framgång i en tid då allt större betoning läggs vid att attrahera och behålla medarbetare? Det är en av frågorna som Consid ställer sig när Employer Experience ger sig ut på en turné i södra Sverige. Som ett led i att fortsatt lansera affärsområdet ger sig Employer Experience, lett av Emma Fahlstedt, ut på en turné till tre av Consids sydligaste kontor för inspirerande frukostseminarier.

Consid och Sitevision banar väg för skräddarsydda medlemsupplevelser10.4.2024 15:39:53 CEST | Pressmeddelande

Consid och Sitevision slog upp dörrarna och välkomnade 16 medlemsorganisationer till Considkontoret i Stockholm på nätverksträff. På dagordningen stod inspiration och erfarenhetsutbyte med gästtalare från Socialdemokraterna och Vision. Efter succén kommer nu ett av föredragen som webbinarium och en till nätverksträff för att ge chansen till fler medlemsfokuserade organisationer att delta.