Consid debatterar i Hallandsposten

IT- och kommunikationsföretaget Consid debatterar regeringens stödpaket till handeln i Hallandsposten. En del av stödet borde gå till att hjälpa företag att hitta e-handelslösningar, tycker författarna.

På Consid får vi ofta samtal från oroliga handlare som vill ha hjälp med att satsa på e-handel. Varje gång möts vi av samma uppgivenhet inför det som krävs för att lyckas med med e-handel: kapital, logistiklösningar och en massa bilder. Här borde regeringen kunna stötta och se till att rikta stödet till handeln så att företagen får hjälp att hitta e-handelslösningar. Det är att satsa på framtiden. Consids vd Peter Hellgren och Consids kontorsansvarige i Halmstad, Stuart McDougall skriver i dagens Hallandsposten.

Läs hela artikeln här.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Digital transformation, Mobilitet och apputveckling, Marknadsföring och kommunikation,

Digitala tjänster, e-handel & plattformar och Utbildningar.