Consid i Karlskrona firar två år - med ytterligare expansion

De två år som passerat sedan Consids Karlskronakontor öppnade har varit händelserika. Från noll till 34 anställda, lyckad rekrytering av toppkompetens och en mängd nya storkunder är bara några av exemplen. Nu behöver företaget nyanställa.

-Det är fantastiskt att vi står så starka trots den situation som svensk ekonomi befinner sig i. Vi expanderar och är på jakt efter handfull nya medarbetare. Det handlar främst omsenior kompetens och i första hand utvecklare, säger kontorschef Patrik Hall.

Karlskronakontoret servar storkunder som Telia, Ikea och Eon på distans. En hel del offentlig verksamhet tar också hjälp av Consid i Karlskrona, däribland Jordbruksverket,Försäkringskassan och Skatteverket. Dessutom finns en stor lokal kundbas

I Karlskrona har också två nya nationella affärsområden skapats. Det handlar omhyperaktuella ”Internet of Things” och ”Test & Quality”.

- Det finns väldigt bra lokal kompetens här i Blekinge, men just nu växer vi så pass snabbt att vi behöver ta till ett något annorlunda rekryteringsknep, säger Patrik Hall.

Företaget erbjuder en hittelön på 40 000 kronor till den som kan ge tips på IT-konsult som sedan anställs. Hittills har kampanjen genererat ett stort antal tips och nära 350intervjuer nationellt.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Jönköping, Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Ljungby, Sundsvall, Nyköping, Gävle, Värnamo, Kalmar, Borås, Karlstad och Växjö. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se