Consid tecknar prestigeavtal med Karlstad kommun

It-jätten Consid har tecknat ett avtal med koncernen Karlstad kommun för att införa och utveckla webbplattformen på Sitevision Cloud CMS. Avtalet är värt upp emot 15 miljoner kronor.

-Det är spännande att få vara med och vidareutveckla och effektivisera kommunens webbplattform. Tillsammans kommer vi att se till att webben blir användarvänlig och säker, säger Christoffer Nilsson som är kontorsansvarig för Consid i Karlstad.

Upphandling avser CMS-konsult för att införa och vidareutveckla den koncerngemensamma webbplattformen på Sitevision Cloud CMS och att ge driftsupport på Sitevision Cloud CMS under en avtalsperiod på två år med möjlighet för kommunen att förlänga i ytterligare två år.

Nyligen tog Consid hem ett ramavtal med Region Värmland värt 148 miljoner kronor som omfattade konsulttjänster inom analys och processtjänster, samt IT och kommunikation.

Det är mindre än två år sedan som Consid slog upp portarna i Karlstad. Sedan dess har företaget gått från noll till 50 anställda. Consid Karlstad har flera gånger fått revidera upp sina prognoser och räknar nu med att ha ett 80-tal anställda innan året är slut. För att lyckas med det jobbar tre personer enbart med rekrytering.

Christoffer Nilsson

Christoffer Nilsson, Consid.

-Att efterfrågan på våra tjänster växer så kraftigt är ett resultat av att vi finns nära våra kunder lokalt, vi kan tillföra kunderna en bred och djup expertis inom digitalisering vilket gör att vi driver kunderna framåt i ett strategiskt partnerskap. Genom vår fantastiska tillväxt på Consid i Karlstad säkerställer vi också kompetenstillgången till våra kunder, för att kunna digitalisera i en hög takt, säger Christoffer Nilsson.

Christoffer Nilsson

Consid är ett av Nordens snabbast växande företag och erbjuder helheltslösningar inom it, affärsutveckling och kommunikation. Consid grundades år 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och finns idag på 35 orter i Sverige och i Oslo, Norge. Företaget omsatte år 2021 över 1,5 miljarder kronor och går i år mot det starkaste året någonsin.