Consids vd är huvudtalare vid Uppstart Sverige

Consids vd, Peter Hellgren, är en av huvudtalarna vid Dagens Industris stora event “Uppstart Sverige”. Bland de andra talarna finns finansminister Magdalena Andersson, energi-och digitaliseringsminister Anders Ygeman, samt Google Sveriges vd Anna Wikland.
Uppstart Sverige

Uppstart Sverige har kallats det alternativa Almedalen och är årets största digitala mötesplats för beslutsfattare i näringsliv, politik, offentlig sektor och organisationer. Temat i år är Sverige efter krisen och DI har skapat en samlingsplats där beslutsfattare kan diskutera och nå samsyn i de avgörande framtidsfrågorna för Sverige och gemensamt sätta upp mål för det kommande året.

Peter Hellgren är först ut på huvudscenen och kommer att berätta om sin nya bok “Folkhemmet 4.0”, som är en skildring av det historiska skede som samhället befinner sig i. Pandemin har tryckt på den digitala transformationens fast-forward-knapp och med utgångspunkt från Sveriges viktigaste aktörer vad gäller digitalisering skildrar Peter Hellgren vår tid och vart vi är på väg. Vid sin sida har han Microsofts Sveriges vd, Hélène Barnekow, och Googles Sveriges vd Anna Wikland, som båda är med i boken. Hélène Barnekow har skrivit efterordet till boken.

Bilderna i boken är tanga av en av Sveriges mest prisbelönta fotografer, Pieter ten Hoopen.

Uppstart Sverige är ett helt digitalt event och pågår under två dagar, med start tisdag 7 september. Biljetterna är gratis och ka bokas här. Bland de övriga talarna kan också nämnas: Gustaf Lind, generalsekreterare WWF, Jessica Span, vd Volvo Car Sverige, Klas Eklund, seniorekonom och Mia Brunell Livfors, vd Axek Johnson.

Peter Hellgren talar vid 10.25 under rubriken: “Folkhemmet 4.0 – livet efter det digitala språnget”. Han deltar också i panelen “Digitaliseringen och det nya arbetslivet – om möjligheter och risker i den nya digitala miljön” klockan 11.20. I panelen deltar också Anna Augustson, Hållbarhetschef, Telia och Anne-Marie Löwinder, säkerhetschef, Internetstiftelsen.

-Det ska bli väldigt spännande att få prata om det digitala språnget och vad som händer i samhället just nu. Tack vare intervjuerna som jag har gjort i vår podd, Digitala influencer-podden, med flera av nyckelaktörerna när det gäller digitalisering har jag kunnat fånga något av den stora förändring som Sverige och världen befinner sig i, säger Peter Hellgren.

Uppstart Sverige
Peter Hellgren, vd Consid.
Bild av Pieter ten Hoopen.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom it, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kristianstad, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 300 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Consid sätter medarbetarupplevelsen i fokus under seminarieturné17.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Hur kan organisationer fortsätta att uppnå framgång i en tid då allt större betoning läggs vid att attrahera och behålla medarbetare? Det är en av frågorna som Consid ställer sig när Employer Experience ger sig ut på en turné i södra Sverige. Som ett led i att fortsatt lansera affärsområdet ger sig Employer Experience, lett av Emma Fahlstedt, ut på en turné till tre av Consids sydligaste kontor för inspirerande frukostseminarier.

Consid och Sitevision banar väg för skräddarsydda medlemsupplevelser10.4.2024 15:39:53 CEST | Pressmeddelande

Consid och Sitevision slog upp dörrarna och välkomnade 16 medlemsorganisationer till Considkontoret i Stockholm på nätverksträff. På dagordningen stod inspiration och erfarenhetsutbyte med gästtalare från Socialdemokraterna och Vision. Efter succén kommer nu ett av föredragen som webbinarium och en till nätverksträff för att ge chansen till fler medlemsfokuserade organisationer att delta.