Consids vd kan bli "Årets Jönköpingsbo"

Det har blivit dags för Jönköpings-Postens läsare att kora ”Årets Jönköpingsbo” och Consids vd, Peter Hellgren, är en av de elva kandidaterna. Utmärkelsen är ett sätt att belöna och uppmärksamma den som betyder något positivt för Jönköpingsområdet och dess utveckling.
Peter Hellgren, vd.

Det är tionde året i rad som Jönköpingsposten prisar  ”ÅretspJönköpingsbo”. Under året har en person i månaden presenterats som ”Månadens Jönköpingsbo”.Peter Hellgren fick utmärkelsen i augusti iår med motiveringen:

"Gasell-företagåtta år i rad, superföretag sju år i rad, karriärföretag fem år i rad, dessutom utnämnt till Sveriges bästa arbetsgivare, Årets vd och fleranomineringar om Sveriges snyggaste kontor. Onsdagen den 26 augustiutsågs Peter Hellgren även till Årets företagare i Jönköpings län 2020.Consid, som vd:nPeter Hellgren grundade för 20 år sedan har rönt storaframgångar. När omsättningen nu spräckt en-miljards-gränsen belönas Peter Hellgren tillMånadensJönköpingsbo."

Förraåret gick utmärkelsen till Biståndsarbetaren Marianne Sandqvist på hjälporganisationen Sam-Hjälp. I år sitter hon med i juryn, som tillsammans med tidningens läsare utser ”Årets Jönköpingsbo”.

Peter Hellgren, vd.

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom IT, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 000 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.