Corploan Media AB hjälper företag med tillgång till rätt information genom systersajt

I dagens ständigt uppkopplade värld använder allt fler internet för att få tillgång till information. Corploan Media AB satsar på att stärka deras position inom informativa sajter om företagsfinansiering.

Hela 95 procent av svenskarna anger att de använder internet regelbundet, enligt undersökningen Svenskarna och internet som genomförts av Internetstiftelsen. Allt fler personer använder också internet som informationskälla.

Numera finns det en hel uppsjö av olika låneaktörer och banker på marknaden med olika olika typer av låneerbjudanden. Det dyker även ständigt upp nya aktörer, vilket gör att det kan vara svårt att veta vilken aktör som är pålitlig.Den som är på jakt efter kapital till sitt bolag måste idag lägga ned många timmar på att söka fram information på nätet, samt jämföra många olika banker och låneaktörer för att hitta det bästa låneerbjudandet.

”Genom att dra nytta av fördelarna av en jämförelsesajt för företagslån bäddar man upp för en smartare lösning, eftersom här har man möjlighet att sammanställa och jämföra alla olika lån samtidigt – och på en och samma sida”, säger pressansvarig på Corploan Media AB.

Hittaföretagslån.se har lång erfarenhet om vad som krävs för att olika banker och låneaktörer ska bevilja ett företagslån. Det är nämligen inte helt enkelt att få tillgång till nytt kapitel till sin verksamhet och det kan i vissa fall vara en lång process. Den som har bråttom och behöver pengar snabbt till sitt företa gör klokt i att se på andra möjligheter än ett traditionellt banklån. Då kan det istället vara värt att slänga ett öga på alternativ finansiering till bolaget.

Hittaföretagslån.se riktar sig till mindre företag som letar efter finansieringsmöjligheter. Bolaget är en del av Corploan Media AB’s nätverk av informationssidor på internet. Bolaget lanserade nyligen också hemsidan Företagsfinanser.se som ger företagare information om företagslån.

Pressansvarig:

Corploan Media AB