Cotton Club och Kayo i BingoLotto

De är Sveriges "mesta" partyorkester sedan 1984 och närmast en institution inom sin genre. Hon en av de absolut starkaste karaktärerna inom den svenska nöjesbranschen och förfogar över en röst som förtrollar. Tillsammans är de Cotton Club och Kayo – och den 19 januari, kl. 18.00 i TV4, äntrar de BingoLottos scen!

Cotton Club

Cotton Club är idag, utan tvekan, en av landets mest etablerade underhållningsorkestrar. Med en unikt harmonierande ton, som inbegriper det bästa från genrer som soul, disco och jazz, framfört med lika delar glamour och dekadens, har man trollbundit sin publik i drygt 30 år.

Genom åren har bandet äntrat scenen på galor som Guldknappen, Guldbaggen, Guldägget, Rosa Bandet och en rad av stora jubileer och event i Globen, Blå Hallen och olika konserthus. Man har agerat mellanakt i Melodifestivalen, invigt arenor och mässhallar över hela landet. Man har även tagit plats på flertalet stora scener utomlands och turnerat flitigt i länder som Frankrike, Tyskland, Spanien, Grekland, Singapore, Malaysia, Thailand och USA.

Kayo

En mer mångfacetterad profil inom den svenska nöjesbranschen än Kayode Maria ”Kayo” Söderberg Shekoni är svårt att hitta. Med stämband av guld, en fantastisk energi och en genomvarm karaktär har hon befäst sin plats på den svenska musikscenen, i TV-rutan och inte minst i den svenska publikens hjärtan. Hon har under sina 30 år som artist varit aktuell som sångerska, skådespelerska, körsångerska, dj, samt programledare.

Söndagen den 19 januari 2020, kl. 18.00 i TV4, tar Cotton Club och Kayo ton tillsammans på scenen i BingoLotto!