Covid is back - gör det som fungerar - hitta inte på nytt

Omikron har väckt covidmonstret. Viktigt nu att göra det som fungerar, inte att myndigheterna hittar på nya restriktioner för butiker och andra.Om du gillar det vi gör här hjälper du oss att göra bättre filmer om du prenumererar, vi behöver i nästa steg 1000 prenumeranter. Klicka på knappen tack. Du är mycket välkommen att kommentera och diskutera. Jag ber dig hålla en trevlig ton och diskutera ämnet så att vi får en diskussion som leder framåt. Tack.

Gratis inflationsskyddade färska rapporter1.7.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Under våren har Livsmedelshandlarna arbetat för att ta fram ny kunskap, där syftet är att vi på ett bättre sätt ska kunna motverka brott i butik. Ladda ner rapporterna nedan och se när och var under Almedalsveckan du kan se oss. Vi sänder vi vår Facebook-sida. Nordisk jämförelse Rapporten: https://cutt.ly/kKMkBpJ Seminariet: https://almedalsveckan.info/program/64987 Projekt Överklaga Rapporten: https://cutt.ly/UKMk758 Seminariet: https://almedalsveckan.info/program/65126

Projektledarskola för politiker och polis17.6.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Saker som utvecklats i fel riktning tar ofta lång tid att räta upp. För att göra det behöver man sätta mål, delmål och vilka aktiviteter som behövs för att nå dit. Det räcker sällan med "mer resurser" utan tydligt syfte. Ta del av vår projektledarskola för politiker och polis.Om varför Livsmedelshandlarna kommit fram till detta: https://www.dagligvarunytt.se/opinion/debatt/par-bygdeson-vi-trodde-det-skulle-bli-battre-nar-vi-hjalpte-polisen-det-blev-tvartom/ https://www.dagligvarunytt.se/i-butik/sakerhet/handlaren-rasar-mot-polisen-efter-130-anmalningar-slarv-felbeslut-och-tjanstefel/