Creddo vill hjälpa utsatta företag att säkert hitta rätt finansiering till de bästa villkoren

Knappast någon har missat effekterna av Covid-19. Krisen är inte bara ett allvarligt hot mot folkhälsan, utan även mot företagare runt om i vårt avlånga land.

Det står utan tvivel att coronakrisen kommer att ha en stor inverkan på världsekonomin. Virusutbrottet har nämligen slagit hårt mot både utbud och efterfrågan på samma gång, vilket är ytterst ovanligt och förorsakar en extrem utmaning för den globala ekonomin.

Den svenska ekonomin har ett starkt exportberoende och ett högt internationaliserat näringsliv och påverkas därmed i stor utsträckning av att verksamheten i övriga omvärlden ligger lågt.

I Business Sweden’s senaste rapport “Globala Ekonomiska Utsikter April 2020” skriver de att “den ökade osäkerheten kring den egna ekonomin kommer leda till att icke nödvändiga inköp skjuts på framtiden och att företag på grund av osäkerhet skjuter upp investeringar”.

“Startups och småföretagare hör till riskgruppen som är mest utsatta i vårt land, detta eftersom många redan haft små marginaler och inte har samma skyddsnät som stora och väletablerade bolag har. Vi på Creddo vill därmed dra vårt stå till stacken och göra vad vi kan för att hjälpa mindre företag att komma igenom den rådande situationen”, säger pressansvarig på Creddo.

Creddo.se har sedan starten 2019  hunnit hjälpa många små- och medelstora verksamheter att hitta och jämföra företagslån till de absolut bästa villkoren. Creddo tar sin roll på största allvar och arbetar hårt för att se till att alla verksamheter som når ut till dem ska få de bästa förutsättningarna att hitta rätt finansiering. Grundarna av Creddo besitter goda kunskaper av både entreprenörskap och företagande, såväl som fintech och förmedlingstjänster, vilket därmed placerar det nystartade bolaget i en unik sits att påverka branschen mot en digitaliserad framtid.

Pressansvarig:

Axel Albertsson, CEO på Creddo