Business Wire

Crimtan tar hyperlokal riktad annonsering ett steg längre med Digital Elements nya IP Intelligence-lösning – NetAcuity Pulse Plus™

Dela

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-baserad geografisk lokalisering, meddelade idag att Crimtan, ett globalt företag inom annonsteknik med säte i Storbritannien, nu kan erbjuda oöverträffad IP-baserad geografisk precision för målinriktad annonsering över flera enheter genom en uppgradering till NetAcuity Pulse Plus™.

Crimtans annonsplattform använder unika data, målgruppsprofilering, målinriktning och optimering att erbjuda digitala marknadsföringstjänster till annonsörer som förbättrar kampanjresultatet. En kombination av reverserad geografisk avkodning och information från mobiltrafik och analys av internetbaserad infrastruktur gör att uppgraderingen till NetAcuity Pulse Plus™ förstärker den lokala indelningen, omfattningen, noggrannheten och möjligheterna att annonsera på postkodsnivå inom ramen för Crimtans mobiltrafik och kabeltrafik.

Tack vare den nya lösningen har Crimtan kunnat utveckla banbrytande kampanjer. Medieföretaget Primesight kan nu, tack vare tillgången på ny data, hjälpa kunder som driver affischkampanjer inom utvalda postkodsområden i Storbritannien att även skicka digitala annonser till mobiler, läsplattor och datorer inom exakt de områden där affischerna sätts upp.

Användningen av NetAcuity Pulse Plus och den mer detaljerade informationen om postkod och latitud/longitud gör att Crimtan kan rikta annonser mer exakt inom alla regioner, inklusive de som saknar postkoder, t.ex. Mellanöstern. Det blir också möjligt att optimera geografisk inriktning genom hela kampanjen. Crimtan kan därför styra annonseringen till platser där insatserna fungerar bättre, vilket förbättrar effektiviteten och förstärker avkastningen på investeringen.

”Geografisk lokalisering är en nyckelfaktor inom vårt system för riktad annonsering och det är viktigt att vi använder så noggrann information som möjligt för att förbättra våra kunders kampanjer”, förklarar Rob Webster som är produktchef hos Crimtan. ”Det är fantastiskt att Digital Element uppdaterar sin teknik kontinuerligt för att ge mer noggrann och heltäckande data. Vi kan hålla oss steget före våra konkurrenter och erbjuda våra kunder värdefulla tjänster.”

Digital Element grundades 1999 och är ett pionjärföretag inom IP-system för geografisk lokalisering. Företagets NetAcuity-teknik har revolutionerat avsökningen av IP-utrymmet. Genom att kombinera IP-routerbaserad infrastrukturanalys med anonym geografisk data från ett nätverk av globala kommersiella samarbetspartners kan NetAcuity ge den mest exakta och detaljerade datauppsättningen i världen idag. Systemet ser till att användaren förblir anonym och uppfyller de strängaste standarderna för slutanvändarens sekretess. NetAcuity Pulse Plus är den första IP-baserade lösningen för geografisk lokalisering som innefattar reverserad geografisk avkodning som ger mycket noggrann information om latitud och longitud baserat på IP-data – vilket höjer precisionsnivån i branschen ytterligare ett steg.

”Crimtans fortsatta användning av vår teknik är ett kvitto på det hårda arbete som vårt team har lagt ner på att göra oss till den mest tillförlitliga och effektiva leverantören av IP-baserade tjänster för geografisk lokalisering”, tillägger Charlie Johnson som är vice verkställande direktör för Digital Element i Storbritannien och Irland. ”Det är mycket spännande att se hur funktionerna i NetAcuity Pulse Plus används inom branschen och hur företagen kommer in i onlinevärlden. Vi ser fram emot att hjälpa annonsörer uppnå goda resultat genom Crimtans användning av systemet.”

Om Digital Element

Digital Element har sedan 1999 tagit fram geografiska lokaliseringslösningar som ger relevant innehåll till onlinekampanjer oavsett målgruppernas geografiska placering. Systemen kan användas på både stationära datorer och mobilenheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats och levererar åtkomst till exakt och tillförlitlig geografisk lokaliseringsinformation i realtid utan att utgöra något intrång i Internetanvändarnas sekretess. Många av världens största webbplatser, varumärken, annonsnätverk, plattformar för sociala medier och mobiltjänstleverantörer har i över ett decennium förlitat sig på Digital Elements teknik för målinriktad annonsering, lokalt anpassat innehåll, förbättrade analystjänster och hantering av immateriella rättigheter samt upptäckt och förhindrande av bedrägerier.

Besök www.digitalelement.com för mer information om hur du kan utföra geografisk anpassning i onlinevärlden. Digital Element är en affärsdivision inom Digital Envoy Inc., med huvudkontor i Atlanta och London.

Om Crimtan

Crimtan är centralpunkten inom dynamisk marknadsföring. Företaget har egen digital marknadsföringsteknik som ser till att kunder kan använda konsumentdata för att agera och öka medvetenheten om varumärken, hitta nya kunder och vårda goda kundrelationer. Företagets expertteam hjälper kunderna att uppnå konkurrensfördelar genom strategier för annonskampanjer över många olika enheter. Crimtan erbjuder unik insikt i marknaderna och gör det svåra enkelt för alla som arbetar med digital marknadsföring. Crimtan har kontor i Storbritannien, Irland, i Central- och Östeuropa, Ryssland, Mellanöstern och Australien. Läs mer på www.crimtan.com.

Contact information

GingerMay PR for Digital Element
Naomi Whittome
naomi.whittome@gingermaypr.com
Tfn: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum