CrownBio Launches New Humanized Target Model for Immunotherapy

SAN DIEGO, April 26, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Crown Bioscience, a wholly-owned subsidiary of Crown Bioscience International (TWSE:6554) and a global drug discovery and development services company providing translational platforms to advance oncology, inflammation, cardiovascular and metabolic disease research, enhances its existing portfolio of humanized drug target models (HuGEMM(TM)) by launching a new transgenic CD3E model to advance development of immuno-oncology (I/O) drugs.

Novel therapeutic T-cell redirecting antibodies, including bispecific T cell engagers, show great promise in effectively treating cancer. However, development of these drugs is hampered by a lack of in vivo models that can accurately recapitulate human specific responses. CrownBio addresses this need with their new CD3E transgenic model that was validated in collaboration with and developed by NBRI of Nanjing University.

The CD3E model expresses the human form of CD3E and is phenotypically normal with levels of T, B, and NK cells comparable to control. These features make it an ideal model for determining the efficacy of CD3 targeted T cell redirecting therapies through direct assessment of T cell activation, antigen recognition and related intracellular signal transduction pathways.

"Data generated from our new CD3E models demonstrate their unique ability to guide development of bispecific T cell engagers and other T cell redirecting therapies," said Dr. Davy Ouyang, Director of Translational Oncology at CrownBio. "We are very excited about the potential these innovative models have to uncover new insights in the discovery and development of cutting-edge I/O agents."

Learn more about CrownBio's new CD3E model by visiting https://www.crownbio.com/immuno-oncology/hugemm/cd3e-mouse-model

About Crown Bioscience Inc.
CrownBio is a global drug discovery and development solutions company providing translational platforms to advance oncology, inflammation, cardiovascular and metabolic disease research. With an extensive portfolio of relevant models and predictive tools, CrownBio enables clients to deliver superior clinical candidates.

About  NBRI of Nanjing University
NBRI is a leading company in China to provide high-quality human disease related animal models for biomedical community as well as pharmaceutical companies. With more than 10 years' practice, NBRI has the vision and is striving to become world-class one-stop service center for generating, phenotyping  and distributing the customized genetically engineering murine models for partners all across the world.

Media Enquiries:
Jody Barbeau
Crown Bioscience Inc.
marketing@crownbio.com

Source: Crown Bioscience Inc. via Globenewswire

About GlobeNewswire

Subscribe to releases from GlobeNewswire

Subscribe to all the latest releases from GlobeNewswire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from GlobeNewswire

Företrädesemission i Stockwik Förvaltning övertecknad mer än 5 gånger2.7.2020 21:20:00 CESTPressmeddelande

Stockwik Förvaltning AB (”Stockwik”) - noterat på Nasdaq OMX Stockholm Small Cap - har slutfört en företrädesemission, enligt ett erbjudande med teckningsperiod den 15 juni - 2 juli 2020, med en teckningsgrad på cirka 512,5 procent. En preliminär sammanräkning av resultatet i Stockwiks företrädesemission med sista dag för teckning den 2 juli 2020 visar att cirka 392 tusen aktier har tecknats med stöd av teckningsrätter, vilket motsvarar cirka 91,1 procent av de erbjudna aktierna i företrädesemissionen (430.237 aktier). Återstående aktier i företrädesemissionen har tecknats utan stöd av teckningsrätter. Sammantaget har cirka 1.813 tusen aktier tecknats utan stöd av teckningsrätter. Erbjudandet omfattade förutom nämnd företrädesemission om 430.237 aktier även en övertilldelningsemission om 64.535 aktier. Teckningsgraden i företrädesemissionen uppgick till cirka 512,5 procent. Företrädesemissionen inklusive övertilldelningsemissionen uppvisade en teckningsgrad på cirka 445,6 procent. Före

Inbjudan – SEB:s resultat för det andra kvartalet 20201.7.2020 14:19:00 CESTPressmeddelande