CUPRA avslöjar en glimt av framtiden med CUPRA UrbanRebel Concept

Vid årets upplaga av bilsalongen IAA Mobility i München delar CUPRA sin vision av framtidens elektrifierade, urbana prestandabil.

Internationell debut för CUPRA UrbanRebel Concept vid IAA Mobility i München
  • Denna helelektriska konceptbil representerar CUPRAs mest radikala tolkning av en urban eldriven prestandabil
  • Konceptbilen ger en uppfattning om det framtida designspråket hos den urbana elbil som lanseras 2025
  • CUPRA UrbanRebel Concept får sin internationella debut vid årets upplaga av bilsalongen IAA Mobility i München

Martorell, 26 augusti 2021, CUPRA pressar gränserna med sin mest radikala tolkning av en urban eldriven prestandabil.

CUPRA UrbanRebel Concept blandar elektrifiering, hållbarhet och prestanda med estetik från den virtuella världen. Den avslöjar en glimt av det framtida designspråket för den urbana elbil som lanseras 2025.

Racing är en viktig del av CUPRAs DNA och därför presenterar företaget sin framtidsvision av den 100% eldrivna, urbana prestandabilen i form av en racingbil med en djärv, spännande och distinkt look: CUPRA UrbanRebel Concept.

CUPRA UrbanRebel Concept presenteras digitalt nästa vecka och får sin världsdebut vid årets upplaga av bilsalongen IAA Mobility i München.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.CUPRAUrbanRebelConcept

Internationell debut för CUPRA UrbanRebel Concept vid IAA Mobility i München

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt starka momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born. CUPRA Tavascan blir varumärkets andra helelektriska modell och kommer att nå marknaden 2024.

CUPRA deltar i den helt elektrifierade racingserien PURE ETCR  samt i det världsomspännande elektrifierade SUV-racet Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, bestående av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, fotbollsstjärnan Ansu Fati, Hollywoodskådisen Daniel Brühl, den svenska racingföraren Mattias Ekström samt åtta av de bästa padelspelarna i världen.