CUPRA Sverige

CUPRA Born bjuder in till en okonventionell världspremiär

Dela
Nedräkningen har börjat, CUPRAs första helelektriska modell, CUPRA Born, har digital världspremiär på tisdag den 25 maj.
  • CUPRA Born är en perfekt kombination av elektrifiering och prestanda
  • Modellen levererar sann sportighet med adaptiv chassikontroll DCC, sportchassi och ESC Sport
  • Dessutom levererar CUPRA Born digitalt med full uppkoppling och säkerhetsteknik på högsta nivå med bland annat Augmented Reality Head-Up Display
  • Världspremiären sänds live via YouTube den 25 maj, kl. 12.00,
    https://youtu.be/xt4EeqKYgrQ, samt via varumärkets sociala mediekanaler: Twitter (@CUPRA) och LinkedIn (CUPRA)

Martorell, Spanien, 19 maj 2021, Med lanseringen av varumärkets första 100% eldrivna modell, CUPRA Born, kliver CUPRA in i en ny era och utmanar marknaden med en perfekt kombination av elektrifiering och prestanda.  

CUPRA Born blir impulsen som leder företagets elektriska offensiv, med avancerade drivlinor i kombination med den senaste batteritekniken levererar modellen omedelbar prestanda och en enastående design som sticker ut.

Följ den digitala världspremiären nästa tisdag den 25 maj, kl 12:00 via YouTube ,https://youtu.be/xt4EeqKYgrQ, samt på CUPRAs sociala mediekanaler: Twitter (@CUPRA) och LinkedIn (CUPRA).

Världspremiären av CUPRA Born kommer att genomföras på ett okonventionellt sätt. Avtäckningen av den helelektriska modellen länkas ihop med att Primavera Sounds presenterar sin line-up av artister som kommer att spela på musikfestivalen 2022. CUPRA och Primavera Sound går samman i ett nära samarbete som syftar till att inspirera hela världen från Barcelona.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born.

CUPRA kommer i år att delta i den elektriska SUV tävlingen Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, som består av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, den svenska racingföraren Mattias Ekström och fem av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye