CUPRA Sverige

CUPRA fortsätter samarbetet med World Padel Tour ytterligare tre år

Dela
CUPRA är starkt engagerade i Padel, den snabbast expanderade sporten i Europa, och är sedan 2019 officiell internationell sponsor och premiumsponsor för alla tävlingar i World Padel Tour. Nu stärker varumärket ytterligare sitt engagemang i sporten genom att förlänga samarbetet tre år till.
  • CUPRA visar sitt starka engagemang för den snabbast växande sporten i Europa
  • Samarbetet förnyades under Estrella Damm World Padel Tour Master Final i Madrid
  • CUPRA har åtta världsspelare i sin CUPRA Tribe
  • World Padel Tour planerar att besöka Sverige vid hela två tillfällen under 2022

Madrid, 20 december 2021, CUPRA har stärkt sitt engagemang för padelvärlden genom att förnya sin sponsring av World Padel Tour (WPT) för de kommande tre åren. Efter ett produktivt treårigt samarbete med WPT, visar CUPRA fortsatt sitt engagemang för den snabbast växande sporten i Europa.

Varumärket kommer även fortsättningsvis att vara officiell internationell sponsor och premiumsponsor för alla tävlingar (nationella och internationella) som anordnas av WPT under de kommande tre säsongerna. Förnyelseavtalet formaliserades under Estrella Damm Master-turneringen i Madrid. Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations på CUPRA, och Mario Hernando, CEO för World Padel Tour, deltog i evenemanget.

“Padelsporten växer hela tiden, precis som CUPRA. Därför anser vi att dessa två framgångshistorier tillsammans är den perfekta formeln för att bidra till padeltillväxten runt om i världen och, i slutänden, att bli en olympisk sport.” säger Antonino Labate, Director of Strategy, Business Development and Operations på CUPRA. ”Vi på CUPRA brinner för att stödja partners med höga ambitioner som delar våra värderingar och vill utmana status quo.”

Efter förnyelsen av avtalet sa Mario Hernando, CEO för World Padel Tour, "Detta är en viktig händelse för World Padel Tour. CUPRA har följt med touren på dess väg mot utveckling och tillväxt för att inta en privilegierad position inom professionell sport. Vi är stolta över att fortsätta samarbetet med CUPRA som är ett ledande varumärke i sin bransch, ett riktmärke inom design som verkligen engagerar sig i touren."

Ett brinnande engagemang för Padel
CUPRA tog sig in på padelarenan 2019 genom att bli premiumsponsor för alla officiella WPT-tävlingar och huvudsponsor för International Padel Federation (FIP). 2020 blev CUPRA Formentor tourens officiella bil och visas upp vid alla turneringar.

CUPRA Tribe stoltserar med åtta av världens bästa padelspelare. I början av 2021 års säsong lades Agustín Tapia, Paula Josemaría, Federico Chingotto och Juan Tello till i teamet tillsammans med Alejandro Galán, som idag är nummer ett, Fernando Belasteguín, Pablo Lima och Ariana Sánchez. CUPRA har aktiverat partnerskap i 10 länder och har sponsring i fler än 100 padelklubbar och 2 nationella lag.

CUPRA, sponsor och officiell bil för Master Final i Madrid
Det spanska märket spelade en viktig roll i helgen vid World Padel Tour Master Final i Madrid. Nya CUPRA Born var stjärnan i turneringen, då märkets första helt eldrivna modell fick rollen som evenemangets officiella bil och körde genom några av Madrids mest ikoniska gator och platser. Tillsammans med World Padel Tour, erbjöd CUPRA alla deltagare med biljetter gratis taxiservice med upphämtningsställen i centrala Madrid. CUPRA erbjöd även det exclusiva padelracket som tagits fram i samarbete med Wilson och Fernando Belasteguín.

World Padel Tour i Sverige vid två tillfällen under 2022
Under säsongen 2022 planerar World Padel Tour att besöka Sverige vid hela två tillfällen, en turnering planeras i Stockholm under april månad och under hösten planerar man att åter spela i Malmö Arena.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om

CUPRA är en okonventionell utmanare, med stimulerande design och modern prestanda inspirerar varumärket världen från Barcelona med progressiva produkter och upplevelser. CUPRA lanserades 2018 som fristående varumärke och har ett eget huvudkontor och racinggarage i Martorell, Barcelona. Dessutom finns ett världsomspännande återförsäljarnätverk.

Under 2020 höll CUPRA sitt starka momentum med en tillväxt på 11% och 27 400 sålda fordon tack vare CUPRA Atecas och CUPRA Leons starka dragningskraft samt lanseringen av CUPRA Formentor, den första modellen som unikt designats och utvecklats för varumärket. År 2021 syftar CUPRA till att bevisa att elektrifiering och prestanda är en perfekt matchning med lansering av plug-in hybridversionerna av CUPRA Fromentor och varumärkets första 100% elektriska modell, CUPRA el-Born. CUPRA Tavascan blir varumärkets andra helelektriska modell och kommer att nå marknaden 2024.

CUPRA deltar i den helt elektrifierade racing serien PURE ETCR samt i det världsomspännande elektrifierade SUV-racet Extreme E. Dessutom är varumärket FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetsparter och World Padel Tours premiumsponsor. CUPRA Tribe består av ett team ambassadörer som delar varumärkets värderingar, bestående av den tyska proffsmålvakten Marc ter Stegen, fotbollsstjärnan Ansu Fati, Hollywoodskådisen Daniel Brühl, den svenska racingföraren Mattias Ekström samt åtta av de bästa padelspelarna i världen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye