CUPRA Sverige

CUPRA lanserar Formentor med Nathalie Emmanuel från Game of Thrones och rapparen Loyle Carner

Dela
CUPRA presenterar lanseringskampanjen för sin första helt egenutvecklade modell. Filmen är inspelad på Cape Formentor, Mallorca, en ikonisk plats som inspirerat och lånat sitt namn till CUPRA Formentor. Filmens huvudrollsinnehavare är skådespelerskan Nathalie Emmanuel från Game of Thrones och filmmusiken är specialskriven av rapparen Loyle Carner.
  • Världspremiär för CUPRA Formentor lanseringskampanj
  • I varumärkets nya reklamfilm har skådespelerskan Nathalie Emmanuel huvudrollen
  • Den brittiske rapparen Loyle Carner har komponerat musiken exklusivt för kampanjen

Martorell, Spanien, 27 oktober 2020, CUPRA presenterar lanseringskampanjen för Formentor med skådespelerskan Nathalie Emmanuel i huvudrollen och i samarbete med rapparen Loyle Carner. Större delen av filmen har spelats in på Cape Formentor, Mallorca, men delar är också inspelade i Barcelona. Reklamkampanjen fick sin TV-debut under helgens sändning av El Clásico mellan FC Barcelona och Real Madrid.

Lanseringskampanjen för CUPRA Formentor har fått namnet "Drive, Live, Feel Another Way with the new CUPRA Formentor" och uttrycker de känslomässiga reaktioner som får oss att känna oss levande. Genom en visuell metafor kastar sig skådespelerskan Nathalie Emmanuel, känd från Game of Thrones och Fast & Furious, ut i det okända på en introspektiv resa från stratosfären till Cape Formentor, där möter hon CUPRA Formentor. Den här händelsen för henne tillbaka till sin barndom för att påminna henne om att det finns något inom henne som driver henne att leva livet intensivt, precis som adrenalinet och spänningen hon känner när hon kör Formentor. Filmmusiken är specialkomponerad av av rapparen Loyle Carner.

CUPRA Formentor bär en viktig roll
Reklamfilmen visas samtidigt som marknadsföringskampanjen för CUPRA Formentor drar igång. Reklamfilmen kommer att sändas på TV-kanaler över hela världen. Dessutom kommer varumärkets budskap att lyftas fram via en digital kampanj på CUPRAs sociala medier och andra plattformar.

Med anledning av detta sade CUPRAs chef för strategi och affärsutveckling, Antonino Labate: ”Med lanseringen av CUPRA Formentor når vi en avgörande milstolpe i CUPRAs unga historia. Den första modellen med 100% CUPRA DNA är förkroppsligandet av varumärket och dess attribut av modernitet, prestanda och okonventionalism. Detta fordon kommer att vara en viktig drivkraft för varumärkets globaliseringsstrategi, eftersom det breda utbudet av sju motorer gör att vi kan överträffa vårt ursprungliga mål att fördubbla försäljningsvolymerna.”

Jason Lusty, Global marknadschef på SEAT och CUPRA, tillägger:"Kampanjen illustrerar CUPRAs ambition att vara en okonventionell och emotionell utmanare. CUPRA Formentor återspeglar tydligt detta med sin progressiva design som inte bara är iögonfallande, den understryker också den starka karaktären och attityden samt den livsglädje du upplever när du ser eller kör bilen.”

Detta är den tredje delen i reklamkampanjen för CUPRA Formentor. Den första delen återskapade den absolut första El Clásico-matchen. Den andra släpptes med den tyska målvakten och globala CUPRA-ambassadören Marc ter Stegen i huvudrollen, samtidigt som Formentor utsågs som officiell bil för FC Barcelona.

En modell med 100% CUPRA DNA
CUPRA Formentor är varumärkets första helt egenutvecklade modell. Den nya modellen kommer ut till återförsäljarna under de närmaste veckorna, först ut är motorn med 310hk. Från och med nästa år kommer du att kunna välja på upp till sju olika motorer, bland annat två plug-in hybrider.

CUPRA Formentor markerar varumärkets inträde i CUV-segmentet, som förväntas fördubbla varumärkets marknadsandel i Europa under de kommande fem åren. Denna högeffektiva crossover kombinerar märkets speciella DNA med banbrytande teknik, en rent bländande design, en interiör som är genomtänkt in i minsta detalj och avancerad högprestandateknik.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om

CUPRA är ett bilmärke hörande till SEAT-koncernen, baserat på modern design och sportig prestanda för sina eldrivna modeller. Sedan lanseringen som ett fristående bilmärke 2018, har försäljningen skjutit i höjden, med närmare 25 000 bilar sålda, redovisade CUPRA en tillväxt på 72% 2019 jämfört med året innan. 2020 lanserar företaget sina första egenutvecklade modeller, CUPRA Leon och CUPRA Formentor, på marknaden. Det finns ca 250 speciella försäljningsställen för CUPRA runt om i världen.

CUPRA passade på att fira sin 2-årsdag med invigningen av det nya huvudkontoret ”CUPRA Garage” i Martorell (Barcelona), en anläggning på 2.400 m2 precis intill SEATs högkvarter. CUPRA har också en egen fabrik för tävlingsbilar, CUPRA Racing Factory, som bl.a. utvecklat den första helt eldrivna standardvagnsracern ”CUPRA e-Racer”.

Förutom att bli F.C. Barcelonas exklusiva bil- och mobilitetspartner har CUPRA bildat ett elitlag av ambassadörer, inklusive de svenska mästarna Mattias Ekström och Mikaela Åhlin-Kottulinsky samt den tyske målvakten Marc ter Stegen.

Följ CUPRA Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från CUPRA Sverige

SEAT S.A. når högsta rörelseresultatet genom tiderna tack vare rekord-resultat för CUPRA, en tvåsiffrig tillväxt för SEAT och ökad effektivitet21.3.2024 12:24:36 CET | Pressmeddelande

Rörelseresultatet nådde rekordhöga 625 miljoner euro, en avkastning på försäljningen på 4,4% och omsättningen ökade till 14,3 miljarder euro förra året Nya investeringar i hela varumärket SEAT med facelifts för Ibiza och Arona samt uppdateringar för Leon och Ateca Under 2024 lanseras CUPRA Tavascan och CUPRA Terramar, som del i märkets hittills största produktoffensiv CUPRA lanseras i USA i slutet av årtiondet Elektrifieringen av Martorell går framåt med full fart Barcelona, Spanien 21/03/2024. Idag presenterade SEAT S.A. sina resultat för 2023 tillsammans med sin strategi för de kommande åren. Under förra året nåddes, enligt International Accounting Rules (IFRS), ett rekordhögt rörelseresultat på 625 miljoner euro, en ökning med 592 miljoner euro (2022: 33 miljoner euro). Det representerar en förbättrad avkastning på försäljningen med 4,1 procentenheter, från 0,3 % till 4,4 %. Årsomsättningen nådde också en historisk nivå på 14.333 miljarder euro, 31,0 % mer än 2022 (10.941 miljarder)

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye