CUPRA och FC Barcelona ingår en global allians

• CUPRA och FC Barcelona ingår ett innovativt partnerskap för de nästkommande fem säsongerna
  • CUPRA blir Barça’s officiella bil- och mobilitetspartner
  • De båda organisationerna kommer att samarbeta kring utvecklingen av mobilitetsprojekt och främjandet av innovation runt stadion Camp Nou

Martorell, 25-08-2019 – CUPRA ingår en global allians med FC Barcelona och blir klubbens exklusiva bil- och mobilitetspartner. Det nya bilmärket går samman med hemstadens fotbollsklubb som en del i en allians under de kommande fem säsongerna.

Överenskommelsen sträcker sig bortom ett traditionellt partnerskap och bygger på tre strategiska pelare. För det första härstammar båda parter från Barcelona och delar visionen om att höja stadens globala image. För det andra strävar båda sidor efter att främja unga talanger och innovation. Slutligen delar märkena värderingar som passion, ambition och ett global kall.

Alliansen mellan CUPRA och FC Barcelona syftar till att skapa unika erfarenheter för sin fans världen över, såväl som att utveckla urbana mobilitetsprojekt runt Camp Nou-stadion.

SEATs vd tillika styrelseordförande för CUPRA Luca de Meo, sammanstrålade idag med FC Barcelonas president Josep Maria Bartomeu på Camp Nou innan Barça’s första hemmamatch för säsongen av serien La Liga. “Denna innovativa allians med en av världens största fotbollsklubbar visar vårt starka engagemang för CUPRA och för Barcelonas framtida mobilitet. Ett partnerskap med en universiell institution som FC Barcelona, med över 340 miljoner fans världen över, stödjer vår globaliseringsstrategi” säger Luca de Meo.

FC Barcelonas president Josep Maria Bartomeu uttrycker: “Vi firar att CUPRA är FC Barcelonas nya officiella bil- och mobilitetspartner. Vi ger oss ut på en ny resa tillsammans som bygger på gemensamma värderingar som passion, ambition och teamwork. En innovativ allians som gör att vi kan erbjuda våra fans världen över en unik upplevelse och ge oss möjligheten att tillsammans utveckla nya lösningar för att förbättra den urbana mobiliteten”.

Ett speciellt parnerskap
Förutom att bli exklusiv bil- och mobilitetspartner blir CUPRA en av FC Barcelonas officiella globala partners. De två märkena delar samma DNA med en modern vision baserad på en unik stil och förkärleken för prestanda.

I och med alliansen får CUPRA en synlighet runt stadions faciliteter samt ett VIP utrymme på Camp Nou under FC Barcelonas alla hemmamatcher. Utanför stadion planeras ett dedikerat utrymme för CUPRA så att hemmalagets fans ska få möjlighet att upptäcka märket.

En delad vision om framtiden
För att främja innovation inom mobilitetsindustrin kommer SEAT, CUPRA och FC Barcelona att gemensamt utveckla lösningar kring mikromobilitet och elektrisk mobilitet runt Camp Nou. Fotbollsstadions anläggningar kommer att fungera som ett testlaboratorium för urbana mobilitetsprojekt i Barcelona.

Mer information kring gemensamma projekt mellan SEAT & CUPRA och FC Barcelona kommer inom kort.

Fler videor

SEAT Dealer Teams Robert Dahlgren tog hem SM-titeln i helgen.7.10.2019 09:40:15 CESTPressmeddelande

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog i helgen sin fjärde SM-titel på tre säsonger. Det var Robert Dahlgren som efter fjorton race och totalt 252 plockade poäng säkrade årets titel i TCR Scandinavia (tidigare STCC). Det är Dahlgrens andra titel i förarmästerskapet med SEAT Dealer Team och CUPRA. - Det här är en oslagbar känsla, att vinna ett andra SM-guld tillsammans med det här teamet. Det är vår tredje säsong ihop och vi kämpar så hårt varje år för att nå de här framgångarna. Jag är oerhört tacksam för alla som gör detta möjligt, teampartners, supporters och alla inblandade, säger Robert Dahlgren. Årets mästerskap levde ända till sista tävlingsheatet och var en tuff fight hela vägen över mållinjen. Men med totalt tio pallplatser och fyra segrar i teamets CUPRA TCR stod Dahlgren till slut som mästare på lördag eftermiddag. Teamkamraten Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde sin bästa säsong hittills med teamet och tog totalt fem pallplatser, varav en seger under årets säsong. - Det har varit en

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande