CUPRA och PWR Racing siktar mot nya triumfer i premiären av TCR Scandinavia.

Premiären av TCR Scandinavia, ersättaren till vad som tidigare gick under namnet STCC, går i helgen av stapeln på Ring Knutstorp.

Södertälje, 2019-05-02.– PWR Racing - SEAT Dealer Team har tagit två mästerskapstitlar de senaste två åren och siktar mot nya triumfer denna säsong. Teamet som tävlar med CUPRA TCR, racingversionen av SEAT Leon CUPRA, har nått stora sportsliga framgångar både nationellt och internationellt. – PWR Racing - SEAT Dealer Team har tagit två mästerskapstitlar de senaste två åren och siktar mot nya triumfer denna säsong. Teamet som tävlar med CUPRA TCR, racingversionen av SEAT Leon CUPRA, har nått stora sportsliga framgångar både nationellt och internationellt.

- Den internationella tävlingssäsongen har redan dragit igång och vi har bland annat tagit pallplats redan i mästerskapspremiären av världscupen WTCR. Nu ser vi fram emot att komma igång med tävlandet även hemma i Sverige/Skandinavien, säger Daniel Haglöf, VD och WTCR-förare på PWR Racing.

I TCR Scandinavia tävlar 2017 års STCC-mästare Robert Dahlgren och Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Mikaela som under 2018 blev historisk som första och enda kvinna någonsin att vinna ett STCC-race.

- Det känns så kul att vara igång med en ny racingsäsong! Jag har längtat både efter mina teamkollegor och framförallt racingen i sig. Vinteruppehållet är bra, men det tar inte många veckor innan jag saknar känslan av att pressa min CUPRA TCR till max runt en racingbana. Målet med säsongen är såklart att nå fler pallplatser och ta nya segrar i elitklassen inom skandinavisk touring car racing, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky, förare på PWR Racing.

PWR Racing - SEAT Dealer Team har tagit 39 pallplatser varav 13 segrar under totalt 33 race sedan TCR-reglementet infördes i Skandinavien. 2017 års mästare Robert Dahlgren har varit en viktig kugge i framgångsreceptet.

- Det har varit en fantastisk resa sedan jag anslöt till PWR Racing - SEAT Dealer Team 2017. Hela teamet har gjort ett fantastiskt jobb med starkt stöd från SEAT Sverige. Att inleda med att ta titeln direkt under första säsongen och sedan vinna teammästeskapet 2018 är mer än en stark prestation. Speciellt med tanke på att många av de tävlande teamen har betydligt längre bakgrund och större erfarenhet än relativt unga PWR Racing (grundades 2012). Nu längtar jag efter att jaga efter ännu fler titlar med teamet, säger Robert Dahlgren, förare på PWR Racing.

- Vi ser med spänning fram emot ännu en framgångsrik säsong i TCR för CUPRA och SEAT. Med våra starka förare på PWR/SEAT Dealer Team i kombination med våra uthålliga och snabba Cupra bilar bör vi kunna nå mycket långt. Vi lovar att bjuda på underbar racing i år. Välkomna och heja på oss! säger Per Brinkenberg, märkeschef SEAT.

2019 års TCR Scandinavia-säsong har premiär 3-4 maj på Ring Knutstorp i Skåne och avslutas med klassisk final på Mantorp Park den 4-5 oktober. Resterande kalender hittar du på http://pwrracingteam.com/#section-tavlingar-2019.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019.09.09 - SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start när TCR Scandinavia gästade Jyllandsringen i Danmark. Mästerskapsledaren Robert Dahlgren var snabbast i alla testpass och tog på lördag eftermiddag pole position till söndagens huvudheat. Bedriften betydde Dahlgrens fjärde pole position för säsongen och utökad mästerskapsledning. Mikaela Åhlin-Kottulinsky tog sig vidare till Q2 men fick det inte riktigt att stämma på den 2,4 km långa danska banan. P7 blev slutresultatet. - Det var länge sedan jag tävlade på Jyllandsringen, men jag trivs här och teamet har verkligen fått till vår CUPRA TCR för den här banan, sa Robert Dahlgren efter kvalet. Under söndagens första heat tog Dahlgren direkt kommandot från första startruta och byggde snabbt upp en lucka till de jagande förarna. När målflaggen föll skrevs Dahlgrens ledning till drygt åtta sekunder, en oerhört övertygande seger. Mikaela som startade heatet från ruta sju fick fightas om positionerna hela väge

SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark6.9.2019 08:46:05 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen. - Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren. Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen. - Vi har haft ett