CUPRA TCR gör debut i STCC på Ring Knutstorp

SEAT Dealer Team - PWR Racing siktar på STCC-succé 2018

/ SEAT Dealer team tävlar med CUPRA TCR bilar under årets STCC-serie
/ Philip Morin och Mikaela Åhlin-Kottulinsky är nya förare i teamet och kör CUPRA TCR under 2018

Södertälje, 05/03/2018. – Till helgen är det premiär för årets STCC-serie på Ring Knutstorp den 4-5 maj. SEAT Dealer Team - PWR Racing kommer väl förberedda till sin 3:e säsong i mästerskapet och har siktet inställt på nya titlar.

Den största nyheten för året är att SEAT Dealer Team - PWR Racing kommer att tävla i det nya CUPRA-märkets TCR-bilar. SEAT presenterade tidigare i år sitt nya märke CUPRA och STCC-premiären blir CUPRA-märkets officiella debut på svensk mark när 4 CUPRA TCR-bilar står på startlinjen. Årets officiella försäsongstest gav en fingervisning om att SEAT Dealer Team och de nya CUPRA TCR-bilarna blir att räkna med i toppen även denna säsong.Teamets förare placerade sig nämligen 1-2-3-8 i resultatlistan när testets varvtider summerades.

Den andra nyheten för året är att teamet har förstärkts med 2 nya förare. Utöver den regerande STCC-mästaren Robert Dahlgren och teamets grundare Daniel Haglöf har teamet kompletterats med Philip Morin och Mikaela Åhlin-Kottulinsky, båda två unga lovande förare med stor potential. Philip kommer dessutom att tävla om JSM-titeln då han fortfarande är junior. Samtliga förare kommer denna säsong ratta TCR-bilar från CUPRA.

- Vi ser fram emot ytterligare en framgångsrik säsong med PWR Racing i STCC. Vi har sett fantastiska testresultat för våra nya CUPRA-bilar och med ett utökat team är ambitionen självklart att vinna ytterligare titlar under 2018, säger Per Brinkenberg, märkeschef på SEAT Sverige.

Årets STCC-säsong blir tuffare än på många år med inte mindre än 21 bilar på startlinjen och flera tidigare STCC-mästare bland konkurrenterna.

Daniel Haglöf
Mikaela Åhlin-Kottulinsky
Philip Morin
Robert dahlgren

SEAT är det enda företaget med full kapacitet för att designa, utveckla, tillverka och marknadsföra bilar i Spanien. SEAT ingår i Volkswagengruppen och har sitt huvudkontor i Martorell (Barcelona). Det multinationella företaget exporterar 81% av sina fordon och har mer än 1700 återförsäljare i över 80 länder. 2017 sålde SEAT 468.400 fordon globalt.

I Sverige sålde SEAT 6495 bilar under 2017, en ökning med 9 procent med en marknadsandel på 1,64 procent. SEAT är starkast på privatbilsmarknaden.

SEAT Dealer team siktar på nya segrar i Falkenberg6.7.2018 09:04Pressmeddelande

Södertälje 06/07/2018 -SEAT Dealer Team - PWR Racing har vind i ryggen efter att två gånger under säsongsinledningen lagt beslag på alla 3 podiumplatserna. Med ledning i såväl team- och förarmästerskapet är målet inför helgens race att dryga ut ledningen. - Vi har haft en stark start på säsongen. Att ta två stycken trippelpodium är en stor bedrift och ett bevis på att teamets hårda arbete ger resultat. Vi har seriens bästa bilar men vi måste fortsätta att utvecklas hela tiden om vi ska hålla oss kvar i toppen, det finns inget utrymme att slappna av i det här mästerskapet, säger Daniel Haglöf, VD och förare på PWR Racing. Regerande STCC-mästaren, Robert Dahlgren, leder mästerskapet före kollegan och VD:n Daniel Haglöf. Mikaela Åhlin-Kottulinsky gjorde två starka uppkörningar i Anderstorp och klättrade till tionde plats i mästerskapstabellen och har nu siktet inställt på pallplats. - Båda racen i Anderstorp kändes riktigt bra, vi bygger vidare på det under kommande tävlingshelg. Målet är

SEAT Dealer Team - PWR Racing inför racehelg på Anderstorp Raceway15.6.2018 19:07Pressmeddelande

Årets andra deltävlning i STCC går av stapeln i helgen på Anderstorp Raceway, 40 år efter att Formel 1 senast tävlade på den klassiska banan. SEAT Dealer Team - PWR Racing äntrar helgen med ledning i både team- och förarmästerskapet. Som grädde på moset är teamets junior Philip Morin poängbäst bland startfältets juniorförare. Vi visade prov både på hur snabb nya CUPRA TCR är och hur starka vi är som ett team under premiären på Ring Knutstorp. Men motståndet är extremt tufft och vi måste anstränga oss hela tiden för att behålla försprånget. Vi har en positiv känsla i hela teamet och alla är beredda att jobba hårt för att nå lika bra resultat även denna deltävling. Målet är givetvis att försöka upprepa teamets 1-2-3 från Knutstorp, säger Daniel Haglöf, förare & VD på PWR Racing. Fjolårets svenska mästare, SEAT Dealer Team-föraren Robert Dahlgren, ligger tvåa i mästerskapet efter teamkamraten Daniel Haglöf. Endast en poäng skiljer dem åt. Förra helgen var en fantastisk start på säsongen f