CUPRA teasar Tavascan och Metahype vid 2023 års Primavera Sound line-up

För första gången någonsin kommer Primavera Sound, Europas ledande musikfestival i Barcelona, även att genomföras i Madrid. CUPRA och Primavera Sound presenterar de båda festivalernas line-up samt en glimt av CUPRAs framtid med Tavascan och Metahype - under konceptet "Mirroring you, I'll be your mirror".
  • CUPRA och Primavera Sound presenterar 2023 års line-up under konceptet "Mirroring you, I'll be your mirror"
  • CUPRA Tavascan är närmare än någonsin, en dröm som snart kommer att bli verklighet
  • CUPRA kommer att lansera Metahype nästa år, en ny samarbetsplattform i metaverse

Martorell, Spanien 2022-11-29, CUPRAs samarbete med Europas ledande festival Primavera Sound går in i nästa kapitel 2023, som öppnar upp för nya spännande möjligheter.

Primavera Sound kommer att presentera den senaste och bästa musiken inte bara i Barcelona, utan för första gången någonsin, i Madrid. CUPRA och Primavera Sound presenterar de båda festivalernas line-up, samma för båda städerna, samt en glimt av CUPRAs framtid i en ny, dynamisk upplevelse; en video som blandar den verkliga och virtuella världen.

Festivalerna, i två ikoniska städer, speglar varandra och återspeglar evenemangens lanseringskoncept: "Mirroring you, I'll be your Mirror".

Storyn utspelar sig i CUPRAs Metahype, en reflektion av den verkliga världen i ett förstärkt digitalt landskap, där två avatarer använder CUPRA Tavascan för att köra till de virtuella PRIMAVERA SOUND-festivalerna i Barcelona och Madrid.

”CUPRA fortsätter med sin ambition att öppna upp det oväntade. Tillkännagivandet av musikfestivalen Primavera Sound 2023 presenterar inte bara några av de största artisterna som deltar, utan markerar också födelsen av en ny version genom reflektion. "Mirroring you, I'll be your mirror" är en avsiktsförklaring till vår publik: vi vill vara spegeln av kommande generationer både i den verkliga och metaversa världen genom våra produkter och unika upplevelser.”, säger Antonino Labate, Global Director of Strategy, Business Development & Operations på CUPRA.

Metahype är ett universum som fungerar som en samarbetsplattform där varumärken, nystartade företag och contentskapare tillhandahåller en mängd olika evenemang, sammankomster och upplevelser där individer kan skapa och dela kultur.

Under första halvåret 2023 öppnar Metahype - en upplevelse som CUPRA skapat i metaverse för att stärka förbindelserna med gruppen av digitala urinvånare, och väcka intresset hos framtida generationer.

Genom detta universum kommer CUPRA Tavascan närmare än någonsin, en dröm som kommer att bli verklighet 2024, när CUPRA fortsätter att elektrifiera sin framtid.

Med detta samarbete stärker CUPRA sin passion för musik. Genom Primavera Sound och Boiler Room, en av världens största livestreamingplattformar för elektronisk musik, kommer CUPRA att fortsätta skapa unika och känslomässiga upplevelser och inspirera nya generationer från Barcelona.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.

Under 2021 fortsatte CUPRAs uppåtgående trend med en tredubbling av försäljningen och 80 000 levererade bilar, främst tack vare framgångarna med CUPRA Formentor. CUPRA bevisar att elektrifiering och sportighet är en perfekt matchning och under 2022 utökar man utbudet av CUPRA Born – märkets första helt eldrivna bil – med ett urval av batteristorlekar och en kraftfullare e-Boost-version. En exklusiv version av CUPRA Formentor VZ5 i begränsad upplaga lanseras också. CUPRA Tavascan, företagets andra helt eldrivna modell samt CUPRA Terramar, den elektrifierade SUV:en som är en hyllning till racerbanan Terramar där allt en gång började för CUPRA, lanseras 2024, följt av företagets första eldrivna stadsbil, inspirerad av CUPRA UrbanRebel Concept, 2025.

CUPRA är FC Barcelonas officiella bil- och mobilitetspartner, World Padel Tours premiumsponsor och officiell sponsor för eSports Club Finetwork KOI. Tillsammans med märken som Primavera Sound och De Antonio Yachts, har de skapat CUPRAs lifestyleuniversum. CUPRA Tribe består av ett team av ambassadörer som vill vara den drivande kraften bakom förändring. Bland medlemmarna finns gatukonstnären TV-Boy, padellegenden Fernando Belasteguín, den tyske målvakten Marc ter Stegen och Ballon d'Or samt fotbollsfotbollsspelaren Alexia Putellas.