CUPRA visar upp en exklusiv helelektrisk konceptbil

CUPRA elektrifierar

• Den helt eldrivna konceptbilen ger en glimt om företagets vision för hur en sportig CUPRA kommer att se ut i framtiden
  • Högprestandakonceptet är elegant som en sportcoupé och har samma imponerande utstrålning som en SUV
  • CUPRA konceptet premiärvisas vid årets upplaga av den internationella bilsalongen i Frankfurt

Martorell, Spanien, 22 juli 2019 –CUPRA möter morgondagens krav genom att kombinera hög prestanda med en avancerad drivlina och elegant design.

Med en siluett som påminner om en 4-dörrars crossover kombinerat med en SUV:s starka närvaro och en sportcoupés elegans, presenterar CUPRA en konceptbil som ger en antydan om företagets framtidsvision. Närmare bestämt handlar det om den första helt eldrivna personbilen från CUPRA, och det avspeglar sig i den tuffa designen.

Exteriören är en mix av exklusivitet och förfining som tillsammans med de atletiska proportionerna tillför ny energi i sitt segment. Den grymt snygga fronten utstrålar kraft och prestanda, luftintagen bidrar effektivt till att öka räckvidden. Det lågt placerade CUPRA-märket är belyst och fångar blicken direkt.

Bak hittar vi naturligtvis inga avgasrör, men en diffusor som förutom att optimera aerodynamiken också förstärker den redan potenta högprestandalooken ytterligare. De stilfulla baklyktorna sträcker sig effektfullt över hela bakpartiet som också pryds av en CUPRA-logo.

CUPRA konceptet kommer att premiärvisas vid årets upplaga av den internationella bilsalongen i Frankfurt i september.

www.seat-mediacenter.com