CUPRA visar upp en exklusiv helelektrisk konceptbil

CUPRA elektrifierar

• Den helt eldrivna konceptbilen ger en glimt om företagets vision för hur en sportig CUPRA kommer att se ut i framtiden
  • Högprestandakonceptet är elegant som en sportcoupé och har samma imponerande utstrålning som en SUV
  • CUPRA konceptet premiärvisas vid årets upplaga av den internationella bilsalongen i Frankfurt

Martorell, Spanien, 22 juli 2019 –CUPRA möter morgondagens krav genom att kombinera hög prestanda med en avancerad drivlina och elegant design.

Med en siluett som påminner om en 4-dörrars crossover kombinerat med en SUV:s starka närvaro och en sportcoupés elegans, presenterar CUPRA en konceptbil som ger en antydan om företagets framtidsvision. Närmare bestämt handlar det om den första helt eldrivna personbilen från CUPRA, och det avspeglar sig i den tuffa designen.

Exteriören är en mix av exklusivitet och förfining som tillsammans med de atletiska proportionerna tillför ny energi i sitt segment. Den grymt snygga fronten utstrålar kraft och prestanda, luftintagen bidrar effektivt till att öka räckvidden. Det lågt placerade CUPRA-märket är belyst och fångar blicken direkt.

Bak hittar vi naturligtvis inga avgasrör, men en diffusor som förutom att optimera aerodynamiken också förstärker den redan potenta högprestandalooken ytterligare. De stilfulla baklyktorna sträcker sig effektfullt över hela bakpartiet som också pryds av en CUPRA-logo.

CUPRA konceptet kommer att premiärvisas vid årets upplaga av den internationella bilsalongen i Frankfurt i september.

www.seat-mediacenter.com

Dubbla pallplatser för Robert Dahlgren, PWR Racing, i Skellefteå - succé på hemmaplan i sin CUPRA TCR.17.6.2019 07:30:00 CESTPressmeddelande

Skellefteå 2019-06-17 – Robert Dahlgren gjorde succé på hemmaplan Skellefteå. Dubbla pallplatser och överlägsen seger i andra heatet, från tredje plats på gridden. Bredvid på pallen slog teamkamraten Mikaela Åhlin-Kottulinsky in sig på P2, en oerhört stark prestation i sin CUPRA TCR från sjätte startruta. - Det här känns så obeskrivligt skönt. Jag saknar verkligen ord. Att vinna det avslutande heatet, framför hemmapubliken på Skellefteå Drivecenter, det saknar nästintill motstycke. Ett enormt tack till alla som besökt helgens tävlingar och tack till alla som arbetat extremt hårt för att få ihop den här arenan och arrangemanget. Tack till SEAT Dealer Team och alla partners som gör en sån här seger möjlig, säger Robert Dahlgren. Hemmaföraren Robert Dahlgren visade tidigt prov på mängder med fart i sin CUPRA TCR. P1 med marginal i fredagens alla tre testpass bådade gott inför kvällens kval. Där tog dock dominansen slut och Dahlgren fick nöja sig med P2 i solnedgången på Drivecenter Arena.

Inför Midnattssolsloppet i Skellefteå13.6.2019 16:18:19 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-06-13. - SEAT Dealer Team - PWR Racing rullar mot årets nytillskott i tävlingskalendern med mästerskapsledning i bagaget. Midnattssolsloppet på Skellefteå Drivecenter är platsen för årets tredje batalj i TCR Scandinavia, hemmarace för mästerskapsledaren Robert Dahlgren. Det var fantastiskt att ta över mästerskapsledningen förra racet i Anderstorp. Att nästa race är mitt första på hemmaplan någonsin gör inte saken sämre. Jag ser fram emot en folkfest här hemma i Skellefteå och målet är solklart, att bjuda publiken på en utökad mästerskapsledning, säger Robert Dahlgren. Mikaela Åhlin-Kottulinsky hade en motigare tävlingshelg på Anderstorp och tappade några placeringar i mästerskapstabellen. Men hon och teamet visade prov på bra fart i sina CUPRA TCR under helgen, något som bådar gott inför kommande helg. Vi var snabba på Anderstorp, men lyckades inte ta det hela vägen in i kaklet. Jag har full tilltro till vår kapacitet och ser verkligen fram emot en ny tävlingshelg, säge

Dahlgren och SEAT Dealer Team nya mästerskapsledare.3.6.2019 10:02:21 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-06-03. - Årets andra deltävling i TCR Scandinavia (tidigare STCC) avgjordes i helgen på Anderstorp Raceway i Småland. Robert Dahlgren och SEAT Dealer Team - PWR Racing visade direkt vart skåpet skulle stå genom att vara snabbast under båda träningspassen och kvalet. Från pole position tog han målflagg som etta i det första heatet och lyckades sedan manövrera sin CUPRA TCR från P8 till P5 i det andra heatet med omvänd startordning. - Jag har känt mig bekväm med min CUPRA TCR ända sedan det första träningspasset och lyckades ta pole position trots att det inte var ett helt perfekt varv. Det säger en hel del om hur pass snabba vi varit i helgen. Jag är grymt glad över att vi också lyckades konvertera den speeden till bra resultat i racen och mästerskapsledning. Nu längtar jag verkligen efter nästa deltävling på hemmaplan i Skellefteå, det kommer att bli riktigt mäktigt, säger Robert Dahlgren. Mikaela Åhlin-Kottulinsky var också med tidigt och slogs i toppen på Anderstorp R