Curling: Världseliten i mixed dubbel till Göteborg 28-30 december

Gothenburg Mixed Doubles Cup arrangeras av Göteborgs CK för tredje gången och årets upplaga har samlat ett fantastiskt startfält. För Sveriges OS-lag med Almida De Val och Oskar Eriksson blir det en viktig värdemätare inför OS som startar om fem veckor.

– Utan tvekan den tuffaste tävlingen i Europa under säsongen och den ligger perfekt i tid i våra förberedelser inför OS. Det här blir den sista tävlingen innan vi åker till Peking och självklart en viktig värdemätare på formen, säger Oskar Eriksson.

Sex av tio OS-lag kommer till Göteborg och hela svenska landslagstruppen finns med i startfältet om totalt 20 lag. Gothenburg Mixed Doubles Cup startar tisdag 28 december med gruppspel där de två bästa i varje grupp går vidare till slutspel. Kvartsfinal, semifinal och final spelas torsdag 30 december.

GP-TV sänder den högkvalitativa tävlingen och med följande sändningsschema:

Tisdag 28/12

14.30: POL Szeliga-Frynia/Frynia–SWE Wranå/Wranå
17.15: SWE Heldin/Magnusson– CZE Paulova/Paul

Onsdag 29/12

14.30: DEN Lander/Holtermann– SWE de Val/Eriksson
17.15: SWE Wranå/Wranå–SCO Dodds/Mouat

Torsdag 30/12

08.00: Kvartsfinal
10.30: Semifinal
13.00: Final

Följ sändningar på GP-TV

Liveresultat, spelprogram och uppdateringar

För mer information, vänligen kontakta Göteborgs CK, Anders Pettersson.
E-post: anders.pettersson@goteborgcurling.se, tel. 0706-19 34 67