Curling: VM-kval damer och mixed dubbel i Jönköping

Nu ska det avgöras vilka lag som representerar Sverige vid VM damer på hemmaplan i Göransson Arena, Sandviken och VM mixed dubbel i Gangneung, Sydkorea.

Det är bäst av sju matcher som gäller och kvalen inleds med den första matchen i mixed dubbel fredag kl 20:00. Första matchen för damer spelas lördag kl 10:00. VM-kvalet avgörs i Jönköping Nationalarena och kan följas via

Livestreaming https://www.curling.se/folja/folj-aktuella-tavlingar/vm-kval-jonkoping-17-21-februari-2023/livestreaming

Liveresultat

Matchtider VM-kval damer:

18/2 10:00 Match 1:7, 18/2 16:00 Match 2:7
19/2 10:00 Match 3:7, 19/2 16:00 Match 4:7
20/2 10:00 Match 5:7, 20/2 16:00 Match 6:7
21/2 10:00 Match 7:7

Matchtider mixed dubbel:

17/2 20:00 Match 1:7
18/2 10:00 Match 2:7, 18/2 16:00 Match 3:7
19/2 10:00 Match 4:7, 19/2 16:00 Match 5:7
20/2 10:00 Match 6:7, 20/2 16:00 Match 7:7

Lag och laguppställning:

Team Hasselborg, Sundbybergs CK
Anna Hasselborg, Sara McManus, Agnes Knochenhauer, Sofia Mabergs, Johanna Heldin. Coach: Kristian Lindström.

Team Wranå, Sundbybergs CK
Isabella Wranå, Almida de Val, Maria Larsson, Linda Stenlund.
Coach: Margaretha Sigfridsson

Team Ajiwa,
Therese Westman, Robin Ahlberg. Coach: Ingemar Edström

Team Magnusson/Thunman