Cyklister i långa led

På söndag tar vi en tripp tillbaka till kanonåret 1976. Året då cyklisten Bernt Johansson tog OS-guld, kungen och drottningen gifter sig och TV-serien Raskens börjar sändas i SVT. Ingvar Oldsberg fyller 31 år och det återstår ännu 15 år innan Loket Olsson börjar rabbla bingosiffror i TV4. Så bänka dig för bingo på söndag!

Cyklister i långa led

TV-bilderna är klassiska. Bernt Johansson defilerar i mål eskorterad av en kortege av MC-poliser i herrarnas linjelopp i landsvägscykling vid olympiska sommarspelen 1976. OS-guld i all ära, men på söndag gästar han BingoLotto och pratar minnen med Ingvar Oldsberg.

Dessutom gästar tävlingscyklisten Emma Johansson. Emma tog silver i linjeloppet i OS 2008, landets första medalj i cykel sedan olympiska sommarspelen 1988. Under olympiska sommarspelen i Rio de Janeiro i somras tog hon ännu ett silver i linjeloppet.

Uppå scen bjuder den skönsjungande sångerskan Sofia Källgren på ljuvliga toner och magnifika melodier.

Flygelfantomen och bingomatadoren

Kapellmästare kvällen till ära är flygelfantomen med guldklaveret, Mattias Bylund. Bakom stora skrivbordet gömmer sig som vanligt bingomatadoren Ingvar Oldsberg.

BingoLotto – Söndag 11 december kl 18 i TV4.

We Are Voice med Mölndals Kammarkör i Bingolotto11.12.2018 07:00Pressmeddelande

På söndag bjuder Rickard Olsson in We Are Voice med Mölndals Kammarkör till BingoLotto. Vännerna Martin Rolinski, Simon Ljungman och Fredrik Berglund kläckte idén om We Are Voice, en gemensam mötesplats för körmedlemmar och körledare som skulle underlätta kommunikation, interaktion och repetition. We Are Voice vill få fler människor att sjunga tillsammans och är en unik konsertupplevelse där alla på konserten är medverkande, ingen är publik utan alla interagerar med varandra. Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson. BingoLotto – Söndag 16 december kl. 18 i TV4.