Dagens Samhälle rusar i Orvesto Näringsliv

15.9.2016 05:50 | Dagens Samhälle

När Orvesto Näringsliv presenteras i dag har tidningen Dagens Samhälles räckvidd ökat med hela 40 procent. Från 40 000 till 56 000 läsare av ett genomsnittligt tidningsnummer.

– Det här visar att vår satsning på kvalitetsjournalistik har varit helt rätt. Och det är förstås väldigt uppmuntrande för hela redaktionen att vårt målmedvetna arbete bär frukt, säger Anna Sönne, tf chefredaktör för Dagens Samhälle.

Ökningen för Dagens Samhälle är rekordartad.

– Vi vet genom våra egna undersökningar att våra läsare är väldigt nöjda och att Dagens Samhälles varumärke har stärkts. Det är förstås mycket glädjande att vi nu också får en ökning i Orvestos mätningar, säger Anna Sönne.

För första gången räknar Orvesto Näringsliv med e-tidningsläsandet. Men det kan bara förklara en mycket liten del av den kraftiga ökningen av läsningen av tidningen.

– Vårt e-tidningsläsande ökar visserligen, men det är fortfarande mycket marginellt. Det är papperstidningsläsandet som förklarar den kraftiga ökningen, säger Anna Sönne.

Dagens Samhälle är tidningen för beslutsfattarna på den offentliga marknaden – chefer och politiker i kommuner, landsting, statliga verk, myndigheter och offentligt ägda bolag. Vi skriver även för företagen inom den växande välfärdssektorn, de som driver skolor, sjukhus och omsorg i privat regi. I Dagens Samhälle möter läsarna människorna som står bakom besluten, de som driver verksamheterna, levererar tjänsterna och utövar makten.

Anna Sönne
Tf chefredaktör