Dags för förbundsmöte!

På lördag är det dags för det heligaste i varje ideell organisation och folkrörelse, Förbundsmötet. Här väljs förbundsordförande och -styrelse, valberedning och inriktningen för Svensk Basket de närmaste åren spikas. Så här följer du dagen hemifrån!

På lördag kl 10:00 är det äntligen dags för förbundsmötet. Vi kan se fram emot en spännande dag. På programmet står en rapport över vad Svensk Basket gjort de senaste två åren med inspel från både styrelse och förbundskansli. Ordförande samt styrelse ska röstas fram och valberedning ska väljas. På plats finns de som får rösta, nämligen våra basketdistriktsförbund samt de föreningar som har lag i våra högsta ligor (SBL dam, herr och rullstol).

På grund av COVID-19-restriktioner kommer endast de röstberättigade eller deras ombud att få vara på plats fysiskt. Men misströsta icke – vi kommer att rapportera från förbundsmötet på en mängd olika sätt. I avsaknad av matcher har kommunikationsteamet bestämt att detta är årets match!

Direktsändning på SolidSport
På SolidSport kommer alla att kunna följa förbundsmötet direkt. Presentationer och talare kommer att visas i bild. Länk till direktsändningen finns här, i videospelaren här ovan, samt i våra sociala medier.

Hemsida
Här på www.basket.se kommer vi att publicera en nyhet så snart som möjligt efter förbundsmötet.

Här hittar ni även handlingarna inför förbundsmötet samt det formella protokollet efter mötet. Alla handlingar för förbundsmötet (vilket inkluderar följande) finns att läsa här: https://www.basket.se/forbundet/forbundsmote/

Facebook (Svensk Basket)
Här kommer vi så fort mötet är över att skriva en snabb nyhet med de viktigaste besluten och vilka som blivit valda. Här kommer ni även efter mötet att kunna se videointervjuer med valda ledamöter samt deltagare i förbundsmötet. ”Hur känns det?”

Twitter (@basketse)
Här går det undan. Realtidsrapportering från mötet med alla viktiga beslut under hashtag #förbundsmöte20

Instagram (@basketse)
Behind-the-scenes såklart. Här blir det lite mer känsla än formell information. Maten, gästerna, drycken (Loka), minglet.  #Förbundsmöte20

Nyhetsbrev
Ni som får SBBF:s nyhetsbrev kommer att få det i mailboxen måndag morgon med mycket information från förbundsmötet.

Välkomna att följa oss via din favoritkanal eller kombinera flera såklart!

Länk till direktsändningen av Förbundsmötet 2020
Fler videor

EM-kvalmatcher i "bubbla" för herrlandslaget21.9.2020 09:16:45 CESTPressmeddelande

FIBA meddelade i fredags att herrarnas EM-kvalmatcher i november 2020 och februari 2021 kommer att spelas i en bubbla. Det blir alltså inga hemmamatcher för det svenska herrlandslaget. - I denna speciella tid är spelarnas och stabernas hälsa det som ska vara i första rummet. Detta är också ur tävlingssynpunkt det mest rättvisa. Vi ser fram emot att göra det bästa av detta, säger landslagsansvarig Fredrik Joulamo. Inget är bestämt ännu kring damernas EM-kval, där Sverige möter Israel och Montenegro.