Dags för Spin of Hope 2016

1.4.2016 15:26 | Barncancerfonden

Spin of Hope är landets största spinningevent och genomförs imorgon, lördag 2 april. Målet för årets Spin of Hope är att samla in 5 miljoner kronor till stöd för barn med cancer.

Eventet kommer att genomföras på 134 anläggningar i landet och över 20 000 deltagare har träningsväskan packad inför lördagen.

– Sedan vi började för åtta år sedan har Spin of Hope etablerat sig som ett event som spinningsverige samlas kring. Det innebär välbehövliga miljoner till stöd för barn som drabbas av cancer och deras familjer, säger Gary Fleming, initiativtagare till Spin of Hope och projektledare på Barncancerfonden.

Många anläggningar gör olika kring-aktiviteter under Spin of Hope vilket lyfter upplevelsen för deltagarna och samtidigt drar in mer pengar. Ett flertal anläggningar jobbar med teman och kör olika musik under olika pass, exempelvis rock-pass och schlager-pass.

– Förra året nådde vi 4 miljoner kronor, vilket var det mål vi hade då. Nu ser jag fram emot att uppleva hur Sveriges spinningfantaster samlar in hela 5 miljoner i årets Spin of Hope, säger Gary.

Om Spin of Hope
Spin of Hope är ett spinningevent där deltagarna hjälps åt att hålla spinningcyklarna igång i tolv timmar, från sju på morgonen till sju på kvällen. De som spinnar kan välja att ta alla tolv spinningpassen själv eller att bilda lag och turas om. Enskilda motionärer kan också köpa drop in-platser.

Spin of Hope har växt för varje år sedan starten för åtta år sedan. I år är målet att samla in 5 miljoner kronor, under fredagen hade insamlingen redan passerat 4,2 miljoner kronor.

För att se alla deltagande anläggningarwww.spinofhope.se
Följ gärna eventet i sociala medier via #spinofhope

För mer information, vänligen kontakta:
Gary Fleming, projekledare för Spin of Hope
E-post:gary.fleming@barncancerfonden.se