Dags igen för en fotbollscup där alla är världsmästare!

För fjärde gången spelas Världsmästerskapet i fotboll där både nyanlända och asylsökande blandas med tjejer och killar från befintliga korplag. Det är Korpen Stockholm som arrangerar integrationscupen och som med fotbollen som verktyg manifesterar människors rätt att integreras i det svenska samhället.

På lördag är det dags för Världsmästerskapet i fotboll för fjärde gången.
  • -Världsmästerskapet är en höjdpunkt för Korpen Stockholm och mig personligen, säger Henrik Teljfors som är projektledare för Inkluderande idrott på Korpen Stockholm. Den här cupen visar att Korpens värdegrund ”Alla är välkomna” inte bara är tomma ord.

Integrationscupen äger rum på lördag den 8 september mellan klockan 10 och 17 på Eriksdals BP i Stockholm. I år kommer 12 lag att delta och drygt 60 nyanlända killar och tjejer kommer att vara med i lagen.

• -Alla nyanlända och asylsökande kommer att få den fotbollsutrustning som krävs för att kunna vara med, berättar Henrik Teljfors. Efter cupen kommer vi att ge spelarna möjlighet att fortsätta spela hos i Korpen Stockholm.
  • För mer info, ring eller mejla:
    Henrik Teljfors, projektledare på Korpen Stockholm

På lördag är det dags för Världsmästerskapet i fotboll för fjärde gången.