Dahlgren och SEAT Dealer Team nya mästerskapsledare.

Södertälje 2019-06-03. - Årets andra deltävling i TCR Scandinavia (tidigare STCC) avgjordes i helgen på Anderstorp Raceway i Småland. Robert Dahlgren och SEAT Dealer Team - PWR Racing visade direkt vart skåpet skulle stå genom att vara snabbast under båda träningspassen och kvalet. Från pole position tog han målflagg som etta i det första heatet och lyckades sedan manövrera sin CUPRA TCR från P8 till P5 i det andra heatet med omvänd startordning.

- Jag har känt mig bekväm med min CUPRA TCR ända sedan det första träningspasset och lyckades ta pole position trots att det inte var ett helt perfekt varv. Det säger en hel del om hur pass snabba vi varit i helgen. Jag är grymt glad över att vi också lyckades konvertera den speeden till bra resultat i racen och mästerskapsledning. Nu längtar jag verkligen efter nästa deltävling på hemmaplan i Skellefteå, det kommer att bli riktigt mäktigt, säger Robert Dahlgren.

Mikaela Åhlin-Kottulinsky var också med tidigt och slogs i toppen på Anderstorp Raceway, P2 i det andra testpasset och P4 i kvalet. Racen blev en kämpigare historia med en tappad placering i det första heatet, från P4 till P5. Även det andra heatet, med start P5 på grund av den omvända startordningen, blev en kamp i uppförsbacke och en tiondeplats i mål.

- Under lördagens tester och kval kändes det som att vi var konkurrenskraftiga. Men dagens två race har inte alls gått vägen. Jag är lite besviken för tillfället, men såhär är det ibland och vi tar nya tag mot nästa deltävling i Skellefteå. Jag ser fram emot att tävla på den helt nybyggda banan där uppe, det blir spännande, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Midnattssolsloppet i Skellefteå går av stapeln den 14-15 juni på en helt nybyggd anläggning i den nordliga kuststaden och blir den tredje deltävlingen i årets TCR Scandinavia.

SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start.9.9.2019 12:35:02 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019.09.09 - SEAT Dealer Team - PWR Racing tog kommandot direkt från start när TCR Scandinavia gästade Jyllandsringen i Danmark. Mästerskapsledaren Robert Dahlgren var snabbast i alla testpass och tog på lördag eftermiddag pole position till söndagens huvudheat. Bedriften betydde Dahlgrens fjärde pole position för säsongen och utökad mästerskapsledning. Mikaela Åhlin-Kottulinsky tog sig vidare till Q2 men fick det inte riktigt att stämma på den 2,4 km långa danska banan. P7 blev slutresultatet. - Det var länge sedan jag tävlade på Jyllandsringen, men jag trivs här och teamet har verkligen fått till vår CUPRA TCR för den här banan, sa Robert Dahlgren efter kvalet. Under söndagens första heat tog Dahlgren direkt kommandot från första startruta och byggde snabbt upp en lucka till de jagande förarna. När målflaggen föll skrevs Dahlgrens ledning till drygt åtta sekunder, en oerhört övertygande seger. Mikaela som startade heatet från ruta sju fick fightas om positionerna hela väge

SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo inför helgens deltävlingen på Jyllandsringen i Danmark6.9.2019 08:46:05 CESTPressmeddelande

Södertälje 2019-09-06 - SEAT Dealer Team - PWR Racing är redo för den näst sista deltävlingen i årets TCR Scandinavia. Arenan för helgen är Jyllandsringen i Danmark, en bana som TCR Scandinavia (tidigare STCC) besökte senast för sju år sedan. Teamets förare och mästerskapsledaren Robert Dahlgren är en av de få i årets mästerskap som tävlat på Jyllandsringen. - Det var ett tag sedan jag satte min fot på Jyllandsringen, men jag har med mig bra minnen därifrån och gillar banan. Det känns spännande att den sista tävlingen innan finalen går på en bana alla team har begränsad erfarenhet från. Det öppnar upp för en riktigt kul fight, säger Robert Dahlgren. Teamet har hittills under säsongen tagit elva pallplatser med sin CUPRA TCR, varav fyra genom Mikaela Åhlin-Kottulinsky. Hon blev tidigare under säsongen historisk när hon tog både seriens första pole position och seger premiärheatet på Ring Knutstorp. Hon går in i helgens deltävling med tre raka pallplatshelger i ryggen. - Vi har haft ett