Dahlgren och SEAT Dealer Team nya mästerskapsledare.

Södertälje 2019-06-03. - Årets andra deltävling i TCR Scandinavia (tidigare STCC) avgjordes i helgen på Anderstorp Raceway i Småland. Robert Dahlgren och SEAT Dealer Team - PWR Racing visade direkt vart skåpet skulle stå genom att vara snabbast under båda träningspassen och kvalet. Från pole position tog han målflagg som etta i det första heatet och lyckades sedan manövrera sin CUPRA TCR från P8 till P5 i det andra heatet med omvänd startordning.

- Jag har känt mig bekväm med min CUPRA TCR ända sedan det första träningspasset och lyckades ta pole position trots att det inte var ett helt perfekt varv. Det säger en hel del om hur pass snabba vi varit i helgen. Jag är grymt glad över att vi också lyckades konvertera den speeden till bra resultat i racen och mästerskapsledning. Nu längtar jag verkligen efter nästa deltävling på hemmaplan i Skellefteå, det kommer att bli riktigt mäktigt, säger Robert Dahlgren.

Mikaela Åhlin-Kottulinsky var också med tidigt och slogs i toppen på Anderstorp Raceway, P2 i det andra testpasset och P4 i kvalet. Racen blev en kämpigare historia med en tappad placering i det första heatet, från P4 till P5. Även det andra heatet, med start P5 på grund av den omvända startordningen, blev en kamp i uppförsbacke och en tiondeplats i mål.

- Under lördagens tester och kval kändes det som att vi var konkurrenskraftiga. Men dagens två race har inte alls gått vägen. Jag är lite besviken för tillfället, men såhär är det ibland och vi tar nya tag mot nästa deltävling i Skellefteå. Jag ser fram emot att tävla på den helt nybyggda banan där uppe, det blir spännande, säger Mikaela Åhlin-Kottulinsky.

Midnattssolsloppet i Skellefteå går av stapeln den 14-15 juni på en helt nybyggd anläggning i den nordliga kuststaden och blir den tredje deltävlingen i årets TCR Scandinavia.

CUPRA/SEAT Sverige och PWR Racing i förlängt samarbete21.1.2020 09:37:04 CETPressmeddelande

Södertälje 21 januari 2020. - PWR Racing har sedan 2016 representerat SEAT och sedermera CUPRA på de skandinaviska racingbanorna. Teamet grundades 2012 och har alltid tävlat mot den yppersta eliten i STCC, sedan samarbetet med SEAT, CUPRA och de svenska återförsäljarna inleddes har PWR Racing - SEAT Dealer Team tagit totalt fyra mästerskapstitlar och gjort fler än 50 event med SEAT-handlare runt om i landet. Nu fördjupar aktörerna partnerskapet och förlänger samarbetsavtalet kring tävlan i STCC ytterligare tre år. - Vi på SEAT och CUPRA är ytterst glada över att kunna fortsätta våran resa ihop med PWR Racing. Satsningen sedan 2016 har starkt bidragit till den starka utvecklingen vi ser för SEAT och CUPRA i Sverige. Vi har ökat volymerna med över 100% under denna period. Nu startar vi nästa del av vår resa, mot en ny era med elektrifiering av bilbranschen och även motorsporten, där CUPRA och SEAT Dealer Team kommer att vara ledande, säger Per Brinkenberg, märkeschef på CUPRA och SEAT Sv