Dalaföretagare vinner bragdpris från Svensk Franchise

Tjänsteföretaget Veteranpoolen har tilldelats pris för årets bragd av intresseorganisationen Svensk Franchise. - Jag är stolt och hedrad över priset. Vi är ett starkt lag och nu behöver vi utföra fler bragder för att klara oss genom den pågående krisen, säger Dick Gottberg, kontorschef i Dalarna.

Veteranpoolen får nu fokusera på säkra utomhusuppdrag som inte kräver nära sociala kontakter.

- Vi har framförallt växt inom företagsbemanning. Företagare i Dalarna har fått upp ögonen för att vi snabbt kan få in trygg och erfaren personal vid behov. Vi kan leverera allt från ekonomitjänster till truckförare eller fastighetsskötare, säger Dick.

- Självklart så går hälsa och säkerhet går alltid först. Vi följer Folkhälsomyndighetens riktlinjer noggrant och våra kunder har stor förståelse för att vi nu behöver avvakta med vissa typer av uppdrag, säger Dick.

Nu sätter Dick sina förhoppningar till en bra vår, där många bokar hjälp med säkra ROT- och RUT-arbeten som kan utföras ute i friska luften, utan nära sociala kontakter.

Kontakt: Dick Gottberg, kontorsansvarig Veteranpoolen Dalarna
E-mail: dick.gottberg@veteranpoolen.se

Dick Gottberg (t.v) tillsammans med medarbetaren Håkan Dahlqvist

Veteranpoolen är Sveriges största bemannings- och tjänsteföretag med pensionärer som utförare. Veteranpoolen matchar veteraners kompetens och önskemål om uppdrag med marknadens behov. Vår verksamhet bygger på att många pensionärer vill fortsätta bidra till samhällets utveckling, få socialt utbyte, känna sig delaktiga och behövda. Veteranpoolen bedriver verksamhet från 49 lokalkontor i Sverige och har sitt supportkontor i Göteborg.