Damkronorna möter Norge i dubbellandskamp 13–14 april

Damkronornas förbundskapten Ulf Lundberg har tagit ut truppen som ska möta Norge i en dubbellandskamp i Stavanger, Norge, 13–14 april.

– Återigen ett rungande ja tack från samtliga som har fått frågan att låna landslagströjan. En medelålder på strax över 20 år i truppen och ett ypperligt läge att visa framfötterna inför VM. Slutförande av studier, därav inga collegespelare denna gång, säger Ulf Lundberg, förbundskapten för Damkronorna.

TRUPPEN

28. Michelle Löwenhielm
29. Olivia Carlsson

SPELSCHEMA

Damkronorna och Tre Kronor möter Norge i parallella dubbellandskamper i Stavanger. Här är spelschemat för båda landslagen.

Onsdag 13 april
16.00 Norge–Damkronorna DnB Arena
20.00 Norge–Tre Kronor DnB Arena

Torsdag 14 april
16.00 Norge–Damkronorna DnB Arena
20.00 Norge–Tre Kronor DnB Arena

MEDIA

Förfrågningar från media hanteras av Damkronornas Team Manager Louise Dahl, som nås på +46 (0)70-233 04 27.

Ulf LundbergFörbundskapten Damkronorna

Tel:0707509523

Erik Gustafsson, Luleå HF är Rinkens Riddare säsongen 2021-202213.5.2022 13:56:43 CEST | Pressmeddelande

Rinkens Riddare i svensk ishockey är ett av de äldsta hederspriserna. Hans "Stöveln" Öberg, Gävle GIK fick det första 1962/63. Efter förra säsongen premierades Oscar Möller, Skellefteå AIK. Det är Kamratföreningen Ishockeyjournalisterna som nominerar pristagaren. Efter säsongen 2021/22 har Luleå Hockeys back Erik Gustafsson, 33 utsetts till Rinkens Riddare. Priset utdelas till en framstående spelare, som samtidigt visat sig vara en gentleman på och utanför isen.