Damkronornas trupp för matcher mot Norge

Damkronornas förbundskapten Ulf Lundberg har tagit ut en spelartrupp som samlas för camp och två matcher mot Norge i Falun 29 juli - 4 augusti.

Ulf Lundberg säger så här inför truppsläppet: -Glädjande nog dags för ny samling med nya landskamper. Det långa juni-lägret med matcherna mot Danmark, strax efter SOK-Campen, visade att vi kan prestera i perioder av tyngre belastning. Även nu i Falun ligger huvudfokus på att utveckla vårt spel, att hjälpa varann att växa som individer och att ha förbaskat roligt medan vi gör det.

Målvakter

Lina Ljungblom
Emma Nordin
Michelle Löwenhielm

Matcherna mot Norge spelas i Lugnets Ishall 1 augusti kl 16:00 och 3 augusti kl 28:00.

Ulf LundbergFörbundskapten Damkronorna

Tel:0707509523

Ishockeyns förbudsmöte avslutat: Anders Larsson omvald som ordförande och nya ekonomiska licenskrav införs11.6.2021 12:25:37 CEST | Pressmeddelande

Idag fredag den 11 juni genomfördes Svenska Ishockeyförbundets förbundsmöte digitalt. Anders Larsson omvaldes till ordförande och förbundsmötet beslutade att införa nya ekonomiska licenskrav för spel i SDHL, SHL, Hockeyallsvenskan och Hockeyettan. I övrigt beslutades att införa nationella principer för optimerad spelarutveckling i hela landet. Förbundet redovisade också ett ekonomiskt resultat i balans över den senaste tvåårsperioden.