Dan Hylander & Raj Montana Band i BingoLotto

På söndag gästas Rickard Olsson av Dan Hylander & Raj Montana Band i BingoLotto och dessutom dyker Mollie Minott upp, känd från bl.a. Idol.

Dan Hylander & Raj Montana Band + Mollie Minott

Dan Hylander & Raj Montana Band är tillbaka efter ett uppehåll på över 30 år. I somras släppte de ett nytt album och gav sig åter ut på vägarna. När Dan & Co i år firar 40 år tillsammans släpps albumet ”Indigo”, bandets första nyskrivna studioalbum sedan 1984.

Raj Montana Band bildades av Dan Hylander 1978 och tillsammans har de gett ut klassiska album som ”Döende oskuld”, ”September” och ”Om änglar och sjakaler” med klassiska låtar som ”Höst”, ”Farväl till Katalonien” och ”Svart kaffe”. På gästar de Rickard Olsson i BingoLotto.

Mollie Minott deltog i Idol 2014 och slutade på en andraplats. Hon medverkande i Diggiloo-turnén sommaren 2015 och har släppt singlarna Take My Hand och Losing Myself Without You. Nu är hon högaktuell med nya singeln Mama.

Husbandet leds av Mattias Bylund och programledare är Rickard Olsson.

BingoLotto – Söndag 9 september kl. 18 i TV4.

John Lundvik i BingoLotto15.1.2019 11:43Pressmeddelande

På söndag bjuder programledare Rickard Olsson in artisten och låtskrivaren John Lundvik till BingoLotto. Husbandet leds av Mattias Bylund. Artisten, sångaren och låtskrivaren John Lundvik fick han sitt stora genombrott 2010 efter att tillsammans med Jörgen Elofsson skrivit Kronprinsessan Victorias och Daniels bröllopsgåva "When You Tell The World You're Mine". Låten framfördes av Björn Skifs och Agnes och kom att nå stora framgångar på Svensktoppen. John är aktuell med bidraget Too late for love i Melodifestivalen 2019. Rickard Olsson är kvällens programledare och BingoLottos husband leds av Mattias Bylund. BingoLotto – Söndag 20 januari kl. 18 i TV4.

Succé för BingoLottos Uppesittarkväll 23 december 201823.12.2018 20:03Pressmeddelande

Bästa Uppesittaren sedan år 2000 och tredje bästa någonsin. BingoLottos Uppesittarkväll gav mer än 52 miljoner kronor till svenskt föreningsliv så att barn, unga och alla andra kan få vara en del av en meningsfylld fritid och få känna gemenskap och trygghet! Och detta på en enda kväll. Andra spelbolag marknadsför brett att man bidrar med mindre pengar än så på hela året och då är det kanske lätt att glömma bort föreningarnas egna spelbolag Folkspel som bidrar med hela 170 miljoner kronor senaste året där det som bäst behövs.